Централната банка на Украйна запази лихвения си процент без промяна на ниво от 25% в четвъртък, но предупреди, че икономическите рискове остават силни, след като серия от руски изстрели увредиха ключова енергийна инфраструктура на страната, съобщи Ройтерс.
Лихвеният процент е на ниво от 25% от юни насам, като централните банкери многократно са заявявали, че ще го поддържат на това равнище до 2024 г. Според данните на регулатора годишната потребителска инфлация в страната се е ускорила до 26,6% през октомври.
В изявлението, публикувано след последното заседание на банката за тази година, се посочва, че продължаващото международно финансиране е ключова предпоставка за икономическата стабилност. Нивото на международната финансова помощ ще достигне 31 млрд. долара тази година, допълват от ведомството.
„Основните рискове за икономическото развитие е по-дълъг период на пълномащабна военна агресия от страна на Русия, както и по-нататъшно увеличение на терористичните атаки срещу критични инфраструктурни съоръжения“, става ясно от документа.
Русия, чиято инвазия в Украйна започна в края на февруари, увеличи атаките си върху енергийни обекти в последните седмици, като по-голямата част от страната изпитва сериозен недостиг на енергия и дълги прекъсвания на електроподаването.
Централната банка прогнозира, че икономиката на страната ще се свие с 31,5% тази година, но ще се върне към растежа през 2023 г., когато ще се увеличи с 4 на сто.
Международният валутен фонд (МВФ) има по-песимистични очаквания, че брутният вътрешен продукт (БВП) на Украйна ще спадне с 35% тази година и че икономиката ще се стабилизира догодина.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?