„Син Карс Индъстри“ увеличава приходите за първата половина на годината и намалява загубата в сравнение със същия период на миналата година.
Дружеството обаче не разполага с достатъчно средства, за да увеличи по-бързо производството, след като през 2022 г. не успя да увеличи капитала си. Затова е оптимизирало персонала и е намалило и някои други разходи, вижда се от отчета на компанията, публикуван чрез БФБ-София.
Компанията е взела решение също така да насочи основната си дейност към проектиране и производство на електрическите лекотоварни автомобили. Спортни автомобили ще се произвеждат по изключение, при индивидуални поръчки и определено минимално предплащане.
До средата на 2023 г. са сглобени и доставени четири електромобила от десетте, поръчани в края на 2022 г. До края на годината трябва да бъдат сглобени и доставени и останалите 6, посочват от дружеството.
Продажби за полугодието
Продажбите към края на юни се увеличават до 2,368 млн. лева при 1,884 млн. лева към края на юни 2022 г., или с 25,7% на годишна база.
Това се дължи най-вече на ръста на продажбите на продукция до 2,088 млн. лева за отчетния период спрямо 1,619 млн. лева година по-рано, или с почти 29% на годишна база.
От четирите електромобила са постъпили 388 хил. лева, т.е. средно по 97 хил. лева на автомобил. Останалите са от производството и продажбите към външни контрагенти на части, агрегати, модули и компоненти.
Дружеството продължава преговорите с голям производител на автомобили за ползване на части и компоненти, които започнаха през 2022 г. Преговорите все още не са достигнали етапа, в който „Син Карс“ да обяви с кого точно преговаря.
Разходи и загуба
Разходите на „Син Карс“ за полугодието нарастват до 2,511 млн. лева от 2,136 млн. лева година по-рано, или със 17,55%.
Разходите за суровини и материали, свързани с производството, бележат ръст спрямо края на 2022 г. вследствие на увеличеното производство и продажби. Закупените през първото шестмесечие материали за производство на електромобили и части, детайли и компоненти са на стойност 2,004 млн. лева, поясняват от компанията. Увеличението на материалните запаси към 30 юни до 2,312 млн. лева от 2,296 млн. лева е в резултат на набавените и произведени части и компоненти за нови автомобили, които са подготвени за асемблиране.
Вложените материали за производството на агрегати/модули и компоненти и електромобили са на стойност 1,981 млн. лева, а вложените материали в производството на електромобили са на стойност 197 хил. лева, допълват от „Син Карс Индъстри“.
Намаление има при разходите за персонал с 47% до 88 хил. лева към края на юни от 166 хил. лева към края на юни 2022 г. Средната работна заплата намалява до 1433 лева от 1523 лева, или с почти 6%. Разходите за външни услуги се свиват до 238 хил. лева от 288 хил. лева, или с малко над 17%.
Към края на полугодието „Син Карс“ реализира загуба в размер на 130 хил. лева при 228 хил. лева година по-рано, което е с почти 43% по-малко на годишна база.
В последната година акциите на „Син Карс Индъстри“ поевтиняват с почти 14%, а пазарната капитализация достига малко над 15,5 млн. лева.
Свързани компании:


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?