Уелнес сегментът е голям, глобален бизнес с приходи за 5,6 трлн. долара през 2022 г., показва нов доклад на водещата група в индустрията Global Wellness Institute. Според проучване на неправителствената организация индустрията се е разраснала от 3,4 трлн. долара през 2023 г., а до 2027 г. се очаква да се разшири с още 58% до 8,5 трлн. долара – почти двойно повече от брутния вътрешен продукт на Германия, съобщава Bloomberg.
„Изненадани сме от устойчивостта на световната уелнес икономика и колко бързо тя се възстанови от пандемията“, казва Катрин Джонстън, старши изследовател в GWI, в прессъобщение.
Има различни оценки за това колко е голяма наистина уелнес индустрията. Едно чисто цитирано число например е 1,5 трлн. долара, публикувано от консултантската компания McKinsey & Co. през 2021 г.
Етикетът уелнес може да е доста мъгляв за редица бизнеси. В доклада си GWI определя индустрията като „активно преследване на дейности, избори и начин на живот, които водят до състояние на холистично здраве“. В своето изследване GWI разделя здравето на няколко широки категории, от които най-голямата – лична грижа и красота – се оценява на 1,08 трлн. долара. Този подсектор включва неща като грижа за кожата и салони за коса или маникюр.
Малко след тази категория е здравословното хранене и загубата на тегло, оценявана на 1,07 трлн. долара. В нея не се включва бързо разрастващият се пазар за лекарства с рецепта за сваляне на тегло като Ozempic. Други категории на GWI включват уелнес туризъм – индустрия за 651 млрд. долара, както и физически дейности и обществено здраве.
В една от най-големите промени отпреди пандемията разходите за обществено здраве, превенция и персонализирана медицина са нараснали най-значително до 611 млрд. долара през 2022 г. от 358 млрд. долара през 2019 г. Докладът включва здравни скрининги за Covid и рак в тази метрика.
Един от най-малките сектори е „уелнес на работното място“. Той се състои от определени от работодателя програми, насочени към подобряване на здравето и благосъстоянието на служителите, например фитнес и образователни часове. За разлика от много други сектори, този пазар се е свил спрямо 2019 г. от 52,2 млрд. долара до 50,6 млрд. долара през 2022 г., тъй като повече служители вече работят от вкъщи и корпорациите намаляват разходите.
Що се отнася до това кой харчи най-много за уелнес, разходите на глава от населението са най-високи в Северна Америка на ниво от 5108 долара годишно – много над сумата от 1596 долара в Европа. В тази сума се събират всички абонаменти за фитнес, подстригвания, витамини, спа посещения и йога пътувания.


2 години и 8 месеца затвор за варненка, държала три вида наркотици
ВМС прие тържествено новия патрулен кораб "Храбри" във Варна
Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Ново гранично напрежение заплашва мира Тайла
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Зеленски е в Лондон за мирните преговори
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 2
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Аналена Бербок: Украйна не трябва да отстъпва територия
Българите искат по-активен живот, но не се движат достатъчно
Шофьор почина в кабината на камиона си на ГКПП „Капитан Андреево“
Как да разпознаем новини, генерирани с изкуствен интелект?
Министър Атанас Запрянов посрещна новия патрулен кораб “Храбри” СНИМКИ