IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Собственикът на Paco Rabanne се прицелва в IPO за 1,25 млрд. евро

Банкерите оценяват 110-годишния бизнес на между 8 млрд. и 10 млрд. евро

11:39 | 08.04.24 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Rabanne Facebook Page
Снимка: Rabanne Facebook Page

Puig – испанска семейна група за продукти за красота, се готви за първично публично предлагане, чрез което иска да привлече над 1,35 млрд. евро – най-голямото листване в сектора от години, съобщава Financial Times.

Базираната в Барселона компания, която притежава брандове за парфюми и грим от Paco Rabanne до Charlotte Tilbury, обяви плановете си да листне акциите си в Мадрид и на други испански фондови борси в регулаторни документи в понеделник.

Банкерите оценяват 110-годишния бизнес на между 8 млрд. и 10 млрд. евро. Документите не уточняват какъв дял от акциите фамилията основател иска да продаде на инвеститорите.

Листването на акциите на Puig, която се представя като играч в „премиум сектора на красотата“, вероятно ще бъде най-голямото в луксозната индустрия от това на Ermenegildo Zegna през 2021 г. То обаче се случва, докато секторът се бори с края на бума при разходите от времето на пандемията.

Puig настоява, че бизнесът ѝ е по-устойчив от този на конкурентите, защото страда по-малко от отдалечаването на потребителите, тъй като цените на парфюмите и грима ѝ са по-ниски от тези на часовниците, чантите и други луксозни продукти.

Компанията заяви, че иска да привлече около 1,25 млрд. евро чрез IPO-то, което след това ще бъде последвано от „по-голяма“ вторична продажба на акции.

Марк Пуч – председател, главен изпълнителен директор и трето поколение на семейството, което управлява бизнеса, казва, че е „важно за всеки семеен бизнес да има правилните проверки и баланси на място, особено по време на преходи между поколенията

Пуч управлява компанията от 2004 г. насам и казва, че ще бъде последното поколение на фамилията да управлява бизнеса, макар че няма планове да се оттегля. Той сигнализира, че намесата на семейството в бизнеса ще остане силна.

Puig е малка компания в сравнение с конкурентите в сектор L’Oréal и Estée Lauder, но расте бързо чрез придобивания през последното десетилетие, сключвайки 11 сделки за последните 12 години.

Сред тях са покупките на британския бизнес за грим Charlotte Tilbury, френския бранд Jean Paul Gaultier и белгийската модна къща Dries Van Noten.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:39 | 08.04.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още