IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

„Minecraft: Филмът“ донесе на Холивуд така очаквания хит

През първите няколко дни по кината филмът спечели зашеметяващите 157 млн. долара от продажбата на билети в САЩ и Канада

09:43 | 07.04.25 г.
Снимка: Warner Bros. Ent.
Снимка: Warner Bros. Ent.

На Холивуд му трябваше „Minecraft: Филмът“ да бъде хит и той го постигна още през първия си уикенд, намалявайки значително тазгодишния спад на боксофиса, съобщава Associated Press.

Никой обаче не предполагаше колко голям хит ще стане филмът. През първите няколко дни по кината той спечели зашеметяващите 157 млн. долара от продажбата на билети в САЩ и Канада, според студийни оценки от неделя. На международно ниво филмът генерира още 144 млн. долара, с което глобалният му дебют възлиза на 301 млн. долара. И тъй като пролетните ваканции в училищата в САЩ продължават, постиженията на „Minecraft: Филмът“ тепърва започват.

„Просто сме развълнувани, че публиката реагира и че всички отиват към кината“, казва Памела Абди, съпредседател и главен изпълнителен директор на Warner Bros. Motion Picture Group.

„Minecraft: Филмът“ е не само най-големият дебют за 2025 г., но и счупи рекорда за адаптация на видеоигра – отличие, което преди това се държеше от „Супер Марио Bros.: Филмът“ (146 млн. долара). В началото на уикенда анализаторите прогнозираха, че приходите от премиерата на „Minecraft: Филмът“ може да достигнат 80 млн. долара. Вместо това той почти удвои този резултат.

„Не може да се подценява стойността на искреното, забавно, весело кино“, казва Майкъл ДеЛука, също съпредседател и главен изпълнителен директор. „Хората наистина искат да се откъснат, особено когато в това участва цялото семейство.“

Филмът е копродукция на Legendary Entertainment и Warner Bros. Стойността на продукцията е 150 млн. долара, без да се включват разходите за маркетинг и промоция. Джак Блек и Джейсън Момоа водят актьорския състав, който включва още Даниел Брукс, Ема Майерс и Себастиан Юджийн Хансън. Техните герои са пренесени във въображаемо измерение и трябва да се впуснат в опасно и изключително глупаво приключение, за да се приберат у дома.

Мненията на критиците са до голяма степен смесени, но зрителите му дадоха по-обещаваща оценка B+ CinemaScore и 4 от 5 звезди в анкетите на PostTrak.

На второ място в боксофиса тази седмица е екшънът с Джейсън Стейтъм „Работникът“, който през втория си уикенд добави 7,3 млн. долара. Третото място бе заето от втората част на The Chosen: Last Supper, която генерира 7 млн. долара през уикенда. Третият и последен епизод ще се появи в кината на 11 април.

„Снежанка“ се смъкна на четвърто място през третия си уикенд на екран, като донесе 6,1 млн. долара. В световен мащаб приходите вече надхвърлят 168 млн. долара.

Началото на 2025 г. е трудно за Холивуд и киносалоните, като сред разочарованията са „Снежанка“ и „Мики 17“. Но един хит може да промени значително тенденциите, особено при положение че маркетинговите кампании в кината са в разгара си за ключовия летен филмов сезон, който започва през първия уикенд на май.

Преди този уикенд боксофис приходите бяха с 13% надолу в сравнение с миналата година. Сега разликата е сведена до понижение от 5%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:43 | 07.04.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Изкуство и култура виж още

Коментари

Финанси виж още