IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Nike възлага надежди на Олимпиадата, за да си върне пазарен дял

Компанията ще облича всички американски спортисти в Париж и ще осигури екипировката за отборите на Канада, Китай, Кения, Германия и Уганда

15:48 | 11.04.24 г.
Снимка: EPA/БГНЕС
Снимка: EPA/БГНЕС

Nike представи екипировка за Олимпийските игри на отборите, които подкрепя, с участието на спортисти като кенийската звезда в маратона Елиуд Кипчоге и британската спринтьорка Дина Ашър-Смит, залагайки, че те ще ѝ помогнат да спечели интереса както на професионални спортисти, така и на обикновени потребители, предава Ройтерс.

След продължителен период на мудни продажби Олимпийските игри това лято в Париж предлагат нова възможност на Nike да насочи вниманието на света към нейни продукти като обувките за бягане Alphafly 3, които се продават на цена от 285 долара.

Освен че облича всички американски спортисти на Олимпиадата, Nike ще осигури екипировката на спортните отбори на Канада, Китай, Кения, Германия и Уганда на Олимпийските игри, топки за баскетбол за Китай, Франция, Япония и Испания и екипировката на южнокорейските състезатели по брейкинг (брейкденсинг), нов спорт на Олимпийските игри в Париж.

Обувките от високия сегмент, които Nike ще покаже на Олимпиадата, обслужват относително ограничена аудитория, но по-широката цел на компанията е да продава повече обувки за бягане от ниския и средния ценови диапазон. В четвъртък тя представи гамата си от обувки Pegasus, които се продават на цена между 130 и 160 долара.

Nike показа технологията си за омекотяване Air, използвана във всичко – от обувките за бягане до маратонките и трикотажните тъкани, която прави обувките по-леки.

„Това, което научаваме от най-добрите ни спортисти, 10% от спортистите, с които работим, е, че има пренасяне на иновации, тъй като сме съсредоточени да гарантираме, че нашите иновации са приложими за всички форми на тялото, скорост и стилове на бягане“, коментира Мат Нърс, вицепрезидент на лабораторията за спортни иновации на Nike.

Марки като On Running, Hoka и Lululemon вземат пазарен дял от Nike, а отливът от обемните маратонки за баскетбол и пренасочването към по-ниски обувки като Adidas Samba също засяга гиганта в спортното облекло.

„Определено има по-голяма конкуренция..., хубаво е да разберем какво мислят потребителите и да реагираме, мисля, че конкуренцията винаги ни прави по-добри“, казва Нърс.

Преди три седмици Nike предупреди, че приходите ѝ през първото полугодие на финансовата 2025 г. ще намалеят и допълни, че ще свие поръчките на популярни обувки като Air Force 1 в опит да се съсредоточи върху нови, иновативни продукти.

Макар че Nike, с годишни приходи от 51,2 млрд. долара за годината до 31 май 2023 г., е много по-голяма от Adidas и Lululemon, анализатори от HSBC очакват ръстът на годишните ѝ приходи от продажби да изостане от тези марки през 2024, 2025 и 2026 г.

„Те не са имали много вълнуващи иновации при продуктите напоследък“, коментира Том Никич, анализатор в Wedbush в Ню Йорк.

Гледайки как олимпийци чупят рекорди в екипировка на Nike, купувачите може да се насочат към бранда. „Остава да видим дали Nike има силния продукт, за да се възползва от вниманието, което ще получи“, казва Никич.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:48 | 11.04.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Спорт виж още

Коментари

Финанси виж още