Тримесечните приходи от продажби на Gucci са се сринали, докато най-голямата марка на Kering се бори да се справи с продължителния спад на търсенето, пише Bloomberg.
Приходите на Gucci са се свили с 24% на сравнима база през четвъртото тримесечие, обяви Kering. Анализаторите очакваха понижение от 22% на показателя.
Като пореден знак за сътресенията на бранда, миналата седмица Kering обяви напускането на дизайнера на Gucci Сабато де Сарно след само две години на поста. Той беше назначен, за да възроди популярността на италианската марка, но творенията му не успяха да се наложат. Промяната бележи едно от първите големи решения, взети от новия главен изпълнителен директор на Gucci Стефано Кантино, който пое тази роля в началото на януари.
По-широкото забавяне на търсенето на скъпи дрехи и чанти засегна представянето и на конкурентите на Kering, включително LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, най-голямата луксозна група в света. Hermes International, смятана за един от най-устойчивите доставчици на стоки от висок клас поради своята лоялна, богата клиентела, ще отчете финансовите си резултати в петък.
Годишната оперативна печалба на Kering е спаднала с 46% до 2,55 млрд. евро през миналата година, обяви френската модна група. Това е най-ниското ѝ ниво от 2016 г. насам. Gucci носи почти две трети от печалбата за периода.
Компанията се радва на леко подобрение на тенденциите в Китай и Северна Америка между третото и четвъртото тримесечие, въпреки че в Китай все още записва спад, заяви главният финансов директор Армел Пулу. Kering се стреми да държи разходите си под контрол чрез замразяване на броя на служителите си, както и чрез намаляване на разходите по веригата за доставки, коментира тя.
Освен това повтори, че Kering планира да сключи повече сделки с фондове, за да намали експозицията си към имотни активи и да свие дълга си, след като продаде дял в някои от своите имоти в Париж на френската частна инвестиционна компания Ardian миналия месец.
Пулу отказа да каже кога Kering планира да обяви името на новия дизайнер на Gucci. Творенията на Де Сарно бяха по-минималистични от пищните дизайни на неговия предшественик и не успяха да предизвикат много шум около бранда. През последните десетилетия Gucci се справяше по-добре под ръководството на артистични директори, които прокарваха по-смели линии.
Цената на акциите на базираната в Париж Kering се повиши с 2,5% тази година, но остават с около 70% под върха си от 2021 г. LVMH записа ръст от около 8% на борсата през 2024 г., а Hermes – около 18%.