IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Nike намалява зависимостта си от производството в Китай за американския пазар

Приходите от продажби на гиганта в спортните стоки са спаднали по-малко от очакванията през четвъртото тримесечие

13:30 | 27.06.25 г.
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Nike съобщи, че ще намали зависимостта си от производството в Китай за американския пазар, за да смекчи въздействието на митата на САЩ върху вноса, и прогнозира по-малък от очаквания спад на приходите през първото тримесечие. Това повиши цената на акциите ѝ с 11% в следборсовата търговия, предава Ройтерс.

Обхватните мита на американския президент Доналд Тръмп върху вноса от ключови търговски партньори може да добавят около 1 млрд. долара към разходите на Nike, заявиха ръководители на компанията по време на среща с инвеститори след обявяването на финансовите резултати. Гигантът в производството на спортни стоки надмина прогнозите за резултатите си през четвъртото тримесечие.

Китай, който е подложен на най-големите увеличения на митата, наложени от Тръмп, представлява около 16% от обувките, които Nike внася в САЩ, съобщи главният изпълнителен директор на компанията Матю Френд.

Но компанията има за цел да намали тази цифра до „висок едноцифрен процент“ до края на май 2026 г., като пренасочи производството от Китай към други страни.

„Ще оптимизираме микса от доставчици и ще разпределим производството по различен начин между страните, за да смекчим проблемите от новите разходи в САЩ“, каза Френд по време на разговора с инвеститорите.

Потребителските стоки са една от най-засегнатите области от митническия спор между двете най-големи икономики в света, но ръководителите на Nike заявиха, че ще се съсредоточат върху намаляване на финансовите загуби.

Nike ще „оцени“ възможностите за намаляване на корпоративните разходи, за да се справи с въздействието на митата, каза Френд. Компанията вече обяви увеличение на цените на някои продукти в САЩ.

„Въздействието на митата е значително. Но очаквам, че и други компании от сектора на спортното облекло също ще повишат цените, така че Nike може да не загуби много от пазарния си дял в САЩ“, коментира Дейвид Сварц, анализатор в Morningstar Research.

Стратегията на главния изпълнителен директор Елиът Хил да съсредоточи продуктовите иновации и маркетинга около спорта започва да дава резутати, като категорията „бягане“ се връща към растеж през четвъртото тримесечие след няколко слаби тримесечия.

След като загуби дял на бързоразвиващия се пазар на стоки за бягане, Nike инвестира усилено в обувки за бягане като Pegasus и Vomero и същевременно намали производството на маратонки като Air Force 1.

„Категорията на стоките за бягане се представя изключително силно за Nike“, казва анализаторът от Citi Моник Полард и добавя, че се очаква новите обувки за бягане и спортните дрехи да компенсират спада в продажбите на класически маратонки на Nike в магазините на партньорите на едро.

Маркетинговите разходи са се увеличили с 15% на годишна основа през тримесечието. В четвъртък Nike организира събитие, на което спонсорираната от компанията атлетка Фейт Кипиегон се опита да пробяга една миля за по-малко от четири минути.

Подкрепяна от други звезди в спорта на бляскавото събитие, излъчвано на живо от стадион в Париж, Кипиегон не успя да постигне целта си, но постави нов неофициален рекорд.

Nike прогнозира, че приходите за първото тримесечие ще намалеят с около 5%, което е малко по-добре от очакванията на анализаторите за спад от 7,3%, сочат данни, събрани от LSEG.

Приходите от продажби за четвъртото тримесечие са намалели с 12% до 11,10 млрд. долара, но все пак са се представили по-добре от прогнозите за свиване с 14,9% до 10,72 млрд. долара.

Китай продължава да бъде проблемна страна, като очакванията са, че преобръщането на тенденцията там ще отнеме време, тъй като Nike се бори с по-трудни икономически условия и конкуренция.

Наличностите на компанията са останали без промяна на годишна база  от 7,5 млрд. долара към 31 май.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:30 | 27.06.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още