IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Netflix се върна към ръста на потребителите

За да накара инвеститорите да следят традиционни параметри, като приходи и печалба, концернът няма да предоставя прогнози за броя на абонатите

08:56 | 19.10.22 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Netflix Inc. отново расте и Холивуд може да въздъхне с облекчение. През третото тримесечие лидерът в стрийминга е добавил 2,41 млн. клиенти, надминавайки вътрешните прогнози, както и очакванията на Wall Street. Netflix отбеляза ръст във всички региони на света и заяви в писмо до акционерите във вторник, че очаква да регистрира още 4,5 млн. потребители в световен мащаб през този период, предава Bloomberg. 

Макар че Netflix не расте толкова бързо, колкото преди няколко години, най-популярната телевизионна мрежа в света се връща към положителната тенденция. Повече клиенти се регистрират, отколкото в началото на годината, съобщи компанията във вторник. Това е добра новина за инвеститорите в Netflix и нейните конкуренти, които претърпяха големи сривове на фондовия пазар по-рано през годината. 

„Слава Богу, че приключихме с тримесечията на свиване“, заяви съоснователят и председател на борда на директорите Рийд Хейстингс по време на онлайн интервю с анализатора Дъг Анмут. 

Акциите на Netflix поскъпнаха с цели 16% до 278,94 долара в следборсовата търговия след обявяването на резултатите. До края на търговията във вторник в Ню Йорк акциите на Netflix бяха поевтинели с 60% от началото на годината. Акциите на други стрийминг компании, като Roku Inc. и Walt Disney Co., също поскъпнаха.

Силният набор от нови програми привлече милиони нови зрители през третото тримесечие. Периодът започна с нови епизоди на Stranger Things, един от най-популярните телевизионни сериали в света. Netflix пусна и корейския хит Extraordinary Attorney Woo, филмите "Сивият човек" и "Пурпурни сърца", както и истинската криминална драма Monster: The Jeffrey Dahmer Story - вторият по популярност оригинален сериал на английски език.

Приходите за тримесечието са нараснали с 5,9% до 7,93 млрд. долара, надминавайки прогнозите на анализаторите. Печалбата от 3,10 долара на акция също надхвърли прогнозите, а броят на плащащите клиенти се е увеличил до 223,1 млн.

Оперативният марж на компанията е спаднал до 19,3% от 23,5% година по-рано - промяна, която Netflix обяснява почти изцяло с поскъпването на щатския долар спрямо други валути. Влиянието на валутните курсове се очаква да натежи допълнително върху оперативния марж на компанията през четвъртото тримесечие: Netflix очаква той да бъде 4,2% в сравнение с 8,2% година по-рано. Последното тримесечие е периодът, в който Netflix традиционно харчи повече за съдържание и маркетинг.

През септемврийското тримесечие Netflix добавя членове във всеки регион, за който отчита резултати, като в САЩ и Канада те са 104 000, а най-силен ръст отново има в Азия, където през тримесечието са добавени 1,43 млн. нови абонати. За първи път клиентската база на компанията в Европа, Близкия изток и Африка е нараснала и е станала по-голяма от тази в САЩ и Канада, въпреки че Северна Америка остава най-големият ѝ пазар по приходи. 

„Все още не растем толкова бързо, колкото бихме искали", призна главният финансов директор Спенсър Нойман в същото интервю.

Инициативи за повишаване на приходите

Въпреки това Хейстингс и Тед Сарандос, съизпълнителни директори на компанията, твърдят, че Netflix има много възможности за растеж. Услугата представлява около 8% от гледането на телевизия в САЩ и Обединеното кралство, два от най-големите ѝ пазари, и всяка година увеличава пазарния си дял, се казва в писмото на компанията. Освен това Netflix е печеливша, за разлика от стрийминг услугите, предлагани от повечето конкуренти.

В писмото си до инвеститорите Netflix заяви, че някои от конкурентите ѝ започват да повишават цените, а други ограничават разходите си за съдържание. „Макар че е рано, започваме да виждаме този повишен фокус върху печалбата" в цялата индустрия, казва Netflix в писмото си. „Най-добрата оценка за нас е фактът, че всички тези конкуренти губят пари от стрийминг", заяви Netflix, която е на печалба. Компанията заяви, че има конкурентно предимство пред конкурентите си, защото се фокусира единствено върху стрийминга.

Netflix е в процес на осъществяване на две големи стратегически промени в опит да увеличи приходите и броя на абонатите си. Първата е въвеждането на първо ниво на съдържание, поддържано от реклами, което ще помогне за увеличаване на средния приход от абонат на Netflix. През миналата седмица Netflix съобщи, че планира да започне да пуска това ниво следващия месец и да го таксува с 6,99 долара на месец. Netflix заяви, че очаква рекламното ниво да осигури значителни приходи и печалба, и отбеляза, че досега е получила силен интерес от рекламодатели. Клиентите, които желаят да гледат Netflix с пет минути реклама на час, могат да плащат по 7 долара на месец, което е по-малко от половината от цената на най-популярния план.  Netflix прогнозира ускоряване на прираста на клиентите през това тримесечие. Графика: Bloomberg Netflix прогнозира ускоряване на прираста на клиентите през това тримесечие. Графика: Bloomberg

Втората мярка е да се пресече тренда за споделянето на пароли и да се накарат зрителите, които споделят акаунти, да плащат за това. Компанията е тествала различни подходи, за да накара домакинствата да плащат повече за споделяне, и заяви, че планира да въведе политика за споделяне през 2023 г. 

Netflix заяви във вторник, че ще улесни хората, които споделят акаунти за Netflix, да създават "подакаунти" или "допълнителни членове", ако искат да плащат за семейството или приятелите си в техните акаунти. Тя заяви, че планира да въведе тази функция в началото на 2023 г. По-рано тази седмица компанията съобщи, че клиентите в световен мащаб вече могат да експортират профилите си за гледане в нови акаунти, без да губят предпочитанията си, списъците за гледане и историята на гледане - което може да улесни решението споделящите акаунти да си направят собствен акаунт.  

По-ниският ценови клас може да помогне на Netflix да намали броя на хората, които се отказват от услугата, или да привлече нови клиенти на пазари, където растежът се е забавил. Тъй като зрителите на линейна телевизия на западните пазари намаляват все повече, Netflix също така твърди, че ще грабне милиарди долари от продажби, които някога са били предназначени за телевизионни канали на живо.

Въпреки че инвеститорите отдавна оценяват Netflix въз основа на броя на клиентите, които добавя всяко тримесечие, компанията се опитва да ги накара да вземат предвид по-традиционни финансови показатели като приходи и оперативна печалба. В резултат на това Netflix заяви, че вече няма да предоставя прогнози за броя на абонатите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:56 | 19.10.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още