Китайският интернет гигант Baidu отчете изненадващ ръст на приходите, след като съкращенията на разходи дадоха резултат, а онлайн рекламата се задържа на по-добро ниво от очакваното предвид икономическия спад в Китай, пише Bloomberg.
Приходите от продажби са нараснали леко до 32,5 млрд. юана (4,6 млрд. долара) през тримесечието до края на септември, надхвърляйки прогнозата на анализаторите за 31,8 млрд. юана. Компанията отчете нетна загуба от 146 млн. юана. Но коригираната печалба, която изключва някои елементи, успя да надмине прогнозите на Wall Street.
Представянето на Baidu подкрепя надеждите на инвеститорите, които казват, че китайският интернет сектор може да излезе от другодишна суша. Пазарният растеж беше попарен, след като през 2020 г. Пекин наложи регулаторни ограничения върху частния сектор, а пандемията оказа натиск върху потребителите и веригите за доставки. Baidu и конкуренти като Tencent Holdings и Alibaba Group Holding отговориха на случващото се като ограничиха скъпото си насочване в нови области и намалиха разходите, за да запазят маржовете си.
Миналата седмица двете най-големи китайски интернет компании отчетоха по-добра от очакваното нетна печалба, което предполага, че новата дисциплина в разходите се отплаща. Анализаторите също така очакват Пекин да облекчи пандемичните ограничения, предвид така необходимия ръст на втората икономика в света през следващата година.
Наподобяващото Netflix звено iQiyi и видео услугата Kuaishou Technology също отчетоха по-високи от очакваното приходи.
И все пак зависимостта на Baidu от дигиталния маркетинг прави базираната в Пекин компания уязвима към икономическите шокове през 2023 г., особено ако дългоочакваното повторно отваряне на Китай напредва с бавни темпове.
От години компанията се опитва да се превърне в доставчик на дълбоки технологии, като направи експанзия в системите за самостоятелно управление, облачните изчисления и чиповете, но икономическият спад охлади тези усилия. По-рано тази година гигантът получи одобрение да пусне първите изцяло автономни таксита по китайските пътища и представи собствен квантов компютър.
Зараждащото се облачно подразделение за изкуствен интелект на Baidu е най-бързият двигател на растежа на компанията, но е изправено пред огромна конкуренция от пазарни лидери като Alibaba и Huawei Technologies.
Засега Baidu продължава да зависи от основното си приложение за търсене на новини, за да печели рекламни приходи и потребители от онлайн платформи за забавление, управлявани от Tencent и ByteDance, която е собственик на TikTok.


Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино