Основателят на Netflix и неин съизпълнителен директор заяви, че късно е насочил стрийминг платформата към рекламата, защото е бил прекалено фокусиран върху дигиталната конкуренция от Facebook и Google, пише CNBC.
„Не вярвах, че тактиката за включване на реклами е за нас. Грешах. Hulu доказа, че можеш да направиш това в мащаб и да предложиш на клиентите по-ниски цени. Превключихме на този режим“, коментира Хейстингс на конференция на The New York Times. „Иска ми се да го бяхме направили години по-рано, но ще наваксаме“.
От години Netflix се съпротивляваше на идеята да допусне реклами в услугата си. Но след като се оказа под натиск заради забавяне на растежа на абонаментите, през април Хейстингс каза, че компанията е „отворена“ да предложи по-евтина опция с реклами. Предложението, което този месец беше пуснато в САЩ за 6,99 долара на месец, е в партньорство с Microsoft.
Съизпълнителният директор на Netflix Рийд Хейстингс. Снимка: Kyle Grillot/Bloomberg
Промяната в позицията се е случило след известно убеждаване от страна на главния финансов директор Спенсър Нюман, твърди Хейстингс.
„Голямото нещо, което пропуснах, е, че бях в борда на Facebook, затова от десетилетие вярвах, че системите, разчитащи на данни, щяха да имат по-големи CPM-и от всички останали“, коментира Хейстингс, визирайки маркетинг метрика, използвана за изчисляване на цената за рекламна импресия. „Така че Google и Facebook щяха да покорят света – и те го направиха в нетелевизионната реклама“.
„Това, което не успях да разбера, е, че има много телевизионна реклама, която не успяваше да достигне до зрителите, защото сегментът на 18-49-годишните се беше пренасочил и не гледаше традиционна телевизия“, коментира той.
Рекламодателите са били „отчаяни“ за места със свързани телевизори и интернет, коментира Хейстингс, но Netflix все още е стояла встрани.
„Не трябваше да крадем рекламни приходи. Те идваха в свързаната телевизия. Всичко необходимо беше там“, посочва още той.
Hulu, HBO Max на Warner Bros. Discovery, Peacock на NBCUniversal, Paramount+ на Paramount Global и други вече предлагат по-евтини, включващи реклами опции. Disney+ планира също да се насочи натам, като повиши цените на опциите си без реклами.
Освен това има безплатни стрийминг услуги като Pluto на Paramount и Tubi на Fox Corp., които генерират приходи единствено от реклама. Наскоро Fox каза, че рекламните приходи на Tubi, които нараснаха с 30% през последното тримесечие, са помогнали за повишаване на печалбата ѝ.
Насочването на Netflix към рекламата е опит за привличане на повече абонати. Стрийминг услугата качи цените на абонаментите си по-рано тази година, което подкрепи приходите, но отчасти доведе до раздялата с 600 хил. абонати в САЩ и Канада през първото тримесечие.
В глобален мащаб Netflix имаше около 223 млн. абонати към 30 септември.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим