Американският интернет гигант Meta възнамерява да иска от потребителите в Европейския съюз тяхното съгласие, преди да позволи на бизнесите да таргетира реклами въз основа на това, което виждат в нейните услуги като Facebook и Instagram, съобщи компанията, цитирана от Ройтерс.
Meta твърди, че промяната цели да се справи с редица развиващи се в момента регулаторни изисквания в региона и е свързана със заповед от януари на Комисаря по защитата на данните на Ирландия, водещият регулатор на Meta в ЕС), за преоценка на правната основа за това как се насочват реклами.
Потребителите на Facebook и Instagram на практика са се съгласили да позволят данните им да бъдат използвани за таргетиране на реклами, когато са се регистрирали и са се съгласили с правилата и условията на услугите, докато регулаторът не реши, че не може лична информация да бъде обработвана по този начин.
„Днес обявяваме намерението си да промени правното основание, което използваме за обработката на определени данни за поведенческа реклама за хора в Европейския съюз, Европейското икономическо пространство и Швейцария, от „Легитимни интереси“ до „Съгласие“, пише Meta в публикация в блога си.
„Няма незабавно въздействие върху услугите ни в региона. След като тази промяна бъде въведена, рекламодателите все още ще могат да провеждат персонализирани рекламни кампании, за да достигнат до потенциални клиенти и да разширят бизнеса си. Взехме предвид тази промяна в нашата бизнес прогноза“, допълва гигантът.
Meta посочва още, че ще сподели допълнителна информация за това как ще работи на практика процесът, като новини по въпроса се очакват в следващите месеци, след допълнителни разговори с регулаторите.
Говорител на ирландския регулатор коментира, че е получил кореспонденция от Meta по въпроса.
Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица