Изминаха близо две години откакто Netflix обяви, че навлиза на пазара на игри. И макар че каталогът ѝ с игри нарасна повече от три пъти от 24 на 77 през последната година, абонатите до голяма степен просто вдигат рамене.
Всичко това обаче е част от плана, твърди Netflix.
„Тази траектория не се различава от онова, което сме виждали преди“, коментира съизпълнителният директор Грег Питърс по време на предварително записаното обявяване на финансовите резултати на компанията. „Когато влизахме в нов регион, или когато пускахме нов жанр“, трябваше „да пълзим, да ходим, да тичаме, но виждахме огромен брой възможности да изградим дългосрочна стойност в развлеченията“.
Усилията на Netflix в гейминга са част от по-голямото ѝ желание да си създаде бъдещи източници на приходи , за да компенсира потенциалното насищане на стрийминг пазара. Другите възможности включват спорта и търговията на дребно, като всяка от тях все още е в своята ранна фаза на развитие, пише CNBC.
„Колкото повече потенциални източници на приходи създаде Netflix, толкова повече неща могат да ползват по време на представянето на финансовите си отчети, когато споделянето на пароли приключи и не добавят нови абонати“, коментира анализаторът на Insider Intelligence Рос Бенейс.
През 2021 г. Netflix заяви, че възприема игрите сериозно, като пусна няколко заглавия като отделни приложения за мобилни телефони. Netflix каза, че игрите са стратегия за поддържане на абонатите ангажирани между сезоните на техните любими сериали като „Stranger Things“, който беше адаптиран в две игри.
От 2021 г. компанията привлече няколко големи имена в областта на гейминга. През 2021 г. бившият директор на мобилните игри на Electronic Arts Майк Верду се присъедини към Netflix като вицепрезидент по развитието на игри. Джоузеф Стейтън, който беше творчески директор на играта „Halo Infinite” на Microsoft, през февруари обяви, че също става част от Netflix, където вече е творчески директор на нова мултиплатформена AAA игра.
Да накараш абонатите си да изтеглят и да играят мобилни игри обаче е предизвикателство, посочва Бенейс. Над три четвърти от всички абонаменти за стрийминг услуги се ползват на телевизионен екран, сочат данни, публикувани миналата година от Conviva. Това затруднява Netflix, която се опитва да рекламира каталога си от мобилни игри на абонатите си, тъй като потребителите не ползват Netflix на телефоните си.
Към септември 2023 г. игрите на Netflix са свалени 70,5 млн. пъти по целия свят, сочат данни на Apptopia. Средно 2,2 млн. потребители са играли една или няколко от игрите на Netflix на ден, въпреки че Netflix е прибавяла нови заглавия почти всеки месец. Средните дневни потребители са достигнали пик от 2,7 млн. през януари 2023 г., но между март и юли бройката им е слязла под 2 млн, като през март е достигнала дъното от 1,45 млн.
Тези данни предполагат, че под 1% от всичките 247,15 млн. абонати на Netflix играят игри ежедневно, въпреки че каталогът с предложения се е утроил през миналата година.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?