Warner Bros. Discovery не успя да изпълни прогнозата за приходите си заради липсата на големи боксофис хитове на студиата ѝ и слабостта на традиционния ѝ телевизионен бизнес, тъй като потребителите продължават да обръщат гръб на кабелната телевизия в полза на стрийминга, предава Ройтерс.
Подобно на други в медийния бизнес, Warner Bros. Discovery груби хиляди абонати на кабелна телевизия всяка година, което оказва натиск върху компанията постоянно да създава хитово съдържание и да повишава рентабилността на стрийминг бизнеса си.
Заплаха от американски мита върху чуждестранни филми също ще допълни главоболията на индустрията, чиито най-високобюджетни филми често се продуцират на няколко континента.
През тримесечието от януари до март Warner Bros. Discovery се затрудни да повтори успеха на миналогодишния „Дюн: Част втора“, който спечели над 700 млн. долара. Най-значимият филм на компанията за периода – научнофантастичната черна комедия на „Мики 17“ – спечели само малко повече от отчетения си бюджет.
Поради това приходите на студиата се понижиха с 18% до 2,31 млрд. долара, като не изпълниха прогнозата за 2,73 млрд. долара, според данни на Visible Alpha.
Компанията обаче имаше силен старт на второто тримесечие с филма на ужастите с Райън Куглър „Грешници“ и блокбъстъра „Minecraft: Филмът“, който генерира 900 млн. долара по света, което го превърна в най-добрата премиера за 2025 г. досега. Плановете на компанията за лятото също изглеждат обещаващи със „Супермен“, режисиран от Джеймс Гън. Филмът ще излезе по кината през юли.
Приходите в сегмента с телевизионни мрежи, който включва CNN, Discovery Channel и Animal Planet, се понижиха със 7 на сто, а приходите на този сегмент от реклама са спаднали с 12%, тъй като рекламодателите избягват кабелната телевизия на фона на отлива на абонати.
Като цяло приходите са се свили с 10 на сто през първите три месеца на 2025 г. до 8,98 млрд. долара. Сумата се оказа под средната прогноза на анализаторите за 9,60 млрд. долара по данни на LSEG. Загубата от 18 цента на акция също е по-голяма от очакванията за 13 цента на акция, въпреки че разходите са се свили с 11,8%.
Цената на акциите на компанията се понижи с 1,9% преди началото на борсовата сесия в четвъртък.
И все пак стрийминг бизнес е лъч светлина.
Warner Bros. Discovery е прибавила 5,3 млн. стрийминг абонати през тримесечието спрямо 3,1 млн., прогнозирани от анализаторите, с което общият им брой достига 122,3 млн. Тримесечието включваше и някои силни предложения, що се касае до съдържанието, включително третия сезон на „Белият лотос“ и медицинската драма „The Pitt”.
Освен това компанията пусна своята стрийминг услуга Max в Австралия по-рано тази година, след като миналата я предложи в повече от 70 страни в Европа и Азия.