Продажбите на Amazon.com по време на Prime Day са спаднали с почти 14% през първите четири часа от събитието в сравнение с началото на миналогодишната разпродажба, твърди Momentum Commerce, която управлява 50 бранда в различни продуктови категории, пише Bloomberg.
Тази година Prime Day се простира в рамките на четири дни, спрямо два през 2024 г., което прави сравненията на годишна база трудни. А и купувачите може да се въздържат с надеждата, че отстъпките ще се задълбочат с напредването на разпродажбата. Но първоначалните часове все още се разглеждат като ключов индикатор за нейното представяне. Momentum, която управлява продажбите в Amazon от името на марки като Crocs, Beats и Therabody, генерира около 7 млрд. долара приходи от продажби годишно в Amazon, което ѝ дава голяма извадка, позволяваща ѝ да направи оценка на Prime Day.
През 2024 г. продажбите по време на Prime Day са увеличиха сутринта и вечерта на първия ден и отново вечерта на втория ден. Тазгодишното четиридневно събитие ще разпредели продажбите в по-дълъг период.
Цената на акциите на Amazon се понижи с 1,8% към 10:59 ч. местно време в Ню Йорк.
Amazon стартира Prime Day през 2015 г., за да привлече нови абонати, които плащат по 139 долара годишно за отстъпки за доставка, видео стрийминг и други предимства. Събитието помага на компанията да задържи купувачите преди празниците и да задълбочи отношенията си със съществуващите клиенти, като им предлага ексклузивни оферти за джаджи и други продукти. Около 196 млн. души в САЩ притежаваха абонамент за Prime към март, което е с 9% повече спрямо година по-рано, твърди компанията за пазарни проучвания Consumer Intelligence Research Partners.
Преди началото на тазгодишната разпродажба, някои търговци планираха да пропуснат събитието след наложените от президента на САЩ Доналд Тръмп мита, които повишиха цените на много продукти, внасяни от Китай и други места. Търговците и анализаторите следят внимателно разпродажбата за сигнали за това колко силна е в момента американската икономика, както и за това какви са потребителските настроения.
Amazon не е отговорила веднага на запитване за коментар относно констатациите на Momentum Commerce. В предишно изявление говорител на компанията заяви: „Работим с нашата широка и разнообразна гама от ценни партньори по продажбите в нашия магазин, за да ги подкрепим в адаптирането им към развиващата се среда, като същевременно поддържаме ниски цени и богат избор за клиентите.“
Adobe прогнозира, че онлайн продажбите на всички търговци на дребно ще достигнат обща стойност 23,8 млрд. долара по време на четиридневното събитие. EMarketer оцени онлайн разходите в САЩ на 17,2 млрд. долара през тези дни, като Amazon отговаря за 75% от тях.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски