IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Amazon Prime Day започва по-слабо от миналата година

Тази година събитието се простира в рамките на четири дни спрямо два през 2024 г.

09:04 | 09.07.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Продажбите на Amazon.com по време на Prime Day са спаднали с почти 14% през първите четири часа от събитието в сравнение с началото на миналогодишната разпродажба, твърди Momentum Commerce, която управлява 50 бранда в различни продуктови категории, пише Bloomberg.

Тази година Prime Day се простира в рамките на четири дни, спрямо два през 2024 г., което прави сравненията на годишна база трудни. А и купувачите може да се въздържат с надеждата, че отстъпките ще се задълбочат с напредването на разпродажбата. Но първоначалните часове все още се разглеждат като ключов индикатор за нейното представяне. Momentum, която управлява продажбите в Amazon от името на марки като Crocs, Beats и Therabody, генерира около 7 млрд. долара приходи от продажби годишно в Amazon, което ѝ дава голяма извадка, позволяваща ѝ да направи оценка на Prime Day.

През 2024 г. продажбите по време на Prime Day са увеличиха сутринта и вечерта на първия ден и отново вечерта на втория ден. Тазгодишното четиридневно събитие ще разпредели продажбите в по-дълъг период.

Цената на акциите на Amazon се понижи с 1,8% към 10:59 ч. местно време в Ню Йорк.

Amazon стартира Prime Day през 2015 г., за да привлече нови абонати, които плащат по 139 долара годишно за отстъпки за доставка, видео стрийминг и други предимства. Събитието помага на компанията да задържи купувачите преди празниците и да задълбочи отношенията си със съществуващите клиенти, като им предлага ексклузивни оферти за джаджи и други продукти. Около 196 млн. души в САЩ притежаваха абонамент за Prime към март, което е с 9% повече спрямо година по-рано, твърди компанията за пазарни проучвания Consumer Intelligence Research Partners.

Преди началото на тазгодишната разпродажба, някои търговци планираха да пропуснат събитието след наложените от президента на САЩ Доналд Тръмп мита, които повишиха цените на много продукти, внасяни от Китай и други места. Търговците и анализаторите следят внимателно разпродажбата за сигнали за това колко силна е в момента американската икономика, както и за това какви са потребителските настроения.

Amazon не е отговорила веднага на запитване за коментар относно констатациите на Momentum Commerce. В предишно изявление говорител на компанията заяви: „Работим с нашата широка и разнообразна гама от ценни партньори по продажбите в нашия магазин, за да ги подкрепим в адаптирането им към развиващата се среда, като същевременно поддържаме ниски цени и богат избор за клиентите.“

Adobe прогнозира, че онлайн продажбите на всички търговци на дребно ще достигнат обща стойност 23,8 млрд. долара по време на четиридневното събитие. EMarketer оцени онлайн разходите в САЩ на 17,2 млрд. долара през тези дни, като Amazon отговаря за 75% от тях.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:04 | 09.07.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още