IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Българският стартъп Foodobox стъпва на румънския пазар  

На 1-ви декември, след включването си в Българо-румънската търговско-промишлена палата, Foodobox лансира присъствието си в Букурещ

09:00 | 24.12.22 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Foodobox
Снимка: Foodobox

Мобилното приложение за спасяване на храна Foodobox предприе първи стъпки за излизане от България още в края на лятото, след като привлече инвестиция от над половин милион лева. 

На 1-ви декември, след включването си в Българо-румънската търговско-промишлена палата, Foodobox лансира стъпването си в Букурещ. Стартъпът сключи партньорства с румънските колеги на компании, с които успешно си партнира в България - Edenred , WWF и други. 

В мрежата от бизнеси на приложението в Букурещ вече има около 20 заведения за хранене, които предлагат храна за спасяване. Моделът е същият като в България - непродадената храна се предлага на крайните потребители в платформата с поне 40% намаление от редовната й цена, взема се на място обикновено към края на работния ден. 

За навлизането на новия пазар се сформира местен екип, който в момента е от петима души - част от тях са на пълен работен ден, а останалите помагат почасово. През 2023-та година предстои разширяване на екипа. 

Една от причините съоснователите на Foodobox Джейн Димитрова и Велин Керков да изберат Румъния като следваща стъпка е, че през месец септември двамата завършиха успешно четиримесечния румънския акселератор Rubik Garage Accelerator заедно с още 22 подбрани компании от Източна Европа. Големият финал се проведе на живо в Букурещ на 6-ти септември. По време на него основателите презентираха компанията пред пълна зала с инвеститори, медии и дори пред румънския министър-председател.  

Интересът към услугата расте, а през 2023 г. стартъпът отваря нов рунд за набиране на средства за експанзията. Той ще е в размер на около 1 млн. евро. Развитието на социалния бизнес в България не спира. Компанията планира да разшири покритието си у нас чрез партньорство с големи вериги супермаркети. Целта за 2023 г. е да достигне break-even-point и приходите да са достатъчни за покриването на оперативните разходи у нас. 

Последна актуализация: 19:11 | 24.12.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Стартъпи виж още
Финанси виж още