IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Николай Андреев, Vivacom: За две години инвестирахме много повече, отколкото в предходни периоди

Телекомът планира още мащабни инвестиции в иновации, става ясно от интервю на главния изпълнителен директор на компанията

09:29 | 23.05.23 г.
Автор - снимка
Създател
Николай Андреев. Снимка: Vivacom Николай Андреев. Снимка: Vivacom

Vivacom отчете нарастване на приходите си през 2022 година с близо 9% на годишна база, над средните темпове на растеж на пазара, като планира още мащабни инвестиции в иновации, става ясно от интервю на главния изпълнителен директор на компанията Николай Андреев в "24 часа".

"През последните близо две години не липсваха предизвикателства, но в този период с подкрепата на United Group инвестирахме повече, отколкото в предходни периоди", обяснява Андреев и допълва, че пътят към успеха в телеком сектора минава задължително през мащабни инвестиции. “Така се раждат иновациите, така Vivacom се наложи като компанията, която задава стандартите във всички сфери на индустрията – и резултатът е, че днес потребителите намират при нас всичко, което могат да поискат от един телеком. И все повече избират Vivacom", казва още Андреев.

Само преди месец собственикът на водещия телеком United Group обяви и мащабна сделка за продажба на телекомуникационните си кули, или така наречената пасивна инфраструктура.

"Тенденцията в световен мащаб, зададена от големите телекоми през последните години, е отделянето на тази инфраструктура, която не е критична. Следвайки този тренд, успяхме да реализираме много успешна сделка, приходите от която ще ни дадат възможност за ускорен бъдещ растеж на бизнеса", разяснява Андреев.

По-рано тази година стана ясно и че United Group ще инвестира 4,8 млрд. лева в България в следващите три години.

"Това ни дава страхотни възможности за иновации, за допълнително развитие на 5G мобилната ни мрежа, на 10GIGA оптичната мрежа, на интертактивната ТВ платформа EON, а също и за подобряване на клиентското изживяване. Лансирахме ключови иновации, които дадоха положителен тласък за развитие на целия сектор - като първите Unlimited планове, които осигуриха неограничени възможности за общуване, работа и забавление", обяснява Андреев в интервюто.

Тази стратегия наложи Vivacom като компания, която следва световните тенденции и задава тренда в индустрията в България. Според Андреев до края на тази година се очаква 5G абонатите да достигнат 1 млрд. в света, а до 2028 г. – да надхвърлят 5 милиарда.

"Тенденцията е очевидна. 5G стимулира растежа на всички мобилни данни и дава възможност за редица иновации за крайния потребител – такава е най-новата услуга, която предложихме само преди два месеца – 5G Home Internet. Тя е перфектното решение за всеки, който има нужда от неограничен високоскоростен интернет за дома и висококачествена телевизия дори в райони, в които няма изградена оптична мрежа", казва още шефът на Vivacom, като уточнява, че 5G мрежата на телекома е най-голямата в страната, с покритие от близо 82% на населението.

Андреев прогнозира, че 5G свързаността ще продължи да бъде ключова за дигитализацията и ускорената трансформация в редица области – от медицина до образование и вярва, че не е далеч моментът, в който ще видим реализирани проекти от индустрия 4.0, базирани именно на 5G.

В същото време изискванията за по-високи скорости продължават да нарастват, затова паралелно с 5G Vivacom ще развива и оптичната 10GIGA мрежа, която осигурява свръх бързия 10Gbps интернет за потребителите.

Vivacom e първият телеком, който стартира изграждането на такава мрежа в България.

"Впечатляващи са темповете, с които я разраснахме - от 10 хил. домакинства в столичния квартал "Младост" през 2020 година, днес тя покрива близо 500 хил. домакинства в страната. Целта ни е тази свръхмодерна технология да работи за хората и да удовлетворява очакванията за бързина и качество на връзката", казва още в интервюто Андреев.

Част от бързия растеж на модерните технологии е и ТВ платформата EON, която вече има над 600 хил. потребители в страната.

"От иновация, която въведохме на българския пазар преди две години, днес EON се превръща в стандарт и предпочитана платформа за цялото семейство. Това е благодарение на уникалната комбинация от над 200 канала, ТВ архив до 7 дни за всички канали, внушителна видеотека с над 15 хиляди заглавия, много високо качество на картината, възможност за гласово търсене, персонализирано съдържание на цели 5 профила, включително и детски, а също и спортен режим", обяснява шефът на телекома.

А съвсем скоро Vivacom пусна изцяло нова глобална стрийминг услуга, която води виртуално клиентите на EON директно на най-впечатляващите сцени в целия свят - в Кралския театър в Лондон, Операта в Сидни или Метрополитан Опера в Ню Йорк.

Превръщането на Vivacom в абсолютен иноватор, който диктува тенденциите на българския пазар и предлага на едно място всичко необходимо за качествена и бърза свързаност с неограничени възможности, е решаващият фактор според Андреев за избирането му за Форбс СЕО на годината. Той получи престижната награда миналия месец.

По-рано тази година Vivacom получи и още едно върхово признание - Световната телепорт асоциация определи компанията за най-бързоразвиващия се оператор на сателитни услуги за бизнес клиенти в целия свят и я нареди сред 20-те глобални лидера в сектора.

Последна актуализация: 09:30 | 23.05.23 г.
Специални проекти виж още
Още от IT и телекомуникации виж още
Финанси виж още