Потребителските такси, които пристанищата в Европейския съюз (ЕС) получават от корабни линии, както и държавните субсидии за тях трябва да станат по-ясни благодарение на нови правила, одобрени от депутатите в Европейския парламент (ЕП).
Според Европейската комисия (ЕК) липсата на ясни правила за обществено финансиране на пристанищната инфраструктура и за таксите за използването ѝ спъва инвестициите.
Целта на промяната е да направи пристанищата в ЕС по-ефективни и привлекателни за инвеститори. Новите правила ще бъдат в сила за над 300 морски пристанища, които са част от трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T).
С въвеждането им пристанищата ще са длъжни да отразяват по прозрачен начин в счетоводната си система публичните средства, които са получили. Портовете ще трябва да направят и по-прозрачен начина, по който се определят пристанищните услуги и инфраструктурни такси. Държавите на Евросъюза трябва също да гарантират, че е въведена ефективна процедура за разглеждане на жалби.
„След 15 години дискусия за европейската пристанищна политика ние най-накрая постигнахме споразумение: съществуващите модели за управление на пристанищата могат да се запазят, като за първи път се поставя акцент върху добрите условия на труд, които са основна част от конкурентоспособността на пристанищата, и не подлежат на преговори от наша страна“, заяви докладчикът Кнут Флекенщайн (С&Д, Германия).
Според него „финансовата прозрачност е в основата на споразумението, което трябва да улесни работата на ЕК по изготвянето на съгласуван режим на държавна помощ и насърчаване на инвестициите в пристанищата“.
За да се гарантира високо качество на услугите, правилата включват нови изисквания, според които доставчиците на пристанищни услуги трябва да гарантират, че работниците получават необходимото обучение за придобиване на знанията, които са особено важни за тяхната работа, като се обръща особено внимание на аспектите, свързани със здравето и безопасността. Тези изисквания за обучение трябва също да бъдат редовно актуализирани, така че да се отговори на предизвикателствата на технологичните иновации.
Регламентът не налага конкретен модел за управление на морските пристанища, но поставя условия, при които пристанищата могат да определят минимални изисквания към доставчиците на услуги за теглене на буксир, акостиране и швартоване, зареждане с гориво и събиране на отпадъци от експлоатацията на кораби, както и да ограничават броя на доставчиците на тези услуги.
Така например морските пристанища могат да ограничат броя на доставчиците на пристанищни услуги, за да гарантират сигурността, безопасността и екологичната устойчивост.
Обработката на товари и пътническите услуги също ще бъдат обект на правилата за финансова прозрачност, но са изключени от правилата, които уреждат организацията на пристанищните услуги.
Новите правила трябва да бъдат одобрени от Съвета на ЕС, за да влязат в сила.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?