IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Звездите на хотелите - мерило за качество или символика от миналото

Бизнесът приема въвеждането на срочна категоризация в туризма със забележки

08:38 | 03.08.12 г. 1
Автор - снимка
Редактор
Звездите на хотелите - мерило за качество или символика от миналото

Последните промени в Закона за туризма въвеждат срочна категоризацията за туристическите обекти. Вече хотели и други места за настаняване, както и заведенията, и туроператорите, ще получават категория, която ще важи за срок от пет години. Това предвижда приетият на второ четене Закон за туризма, който досега регламентираше безсрочна категоризация.

Представители на Министерството на икономиката са единодушни, че на база срочната категоризация ще се гарантира по-добро качество на предлаганите туристически услуги. Според заместник-министъра на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов въвеждането на срок на категоризацията защитава и правата на потребителите. Според него новият регламент няма да натовари бизнеса с административни действия и разходи, а ще следи дали се спазват изискванията за определената му категория в предходните години.

Бизнесът в туризма обаче приема срочната категоризация със забележки.

Председателят на хотелиерската асоциация Благой Рагин каза пред Investor.bg, че промените се приемат от представителите на бранша със смесени чувства. Той даде пример със страни от Европейския съюз, където категоризацията се извършва от браншовите асоциации и ако някой злоупотреби с качеството на услугите, веднага му се отнема правото да представлява гилдията.

Предприемачите и собствениците не трябва да чакат административни наредби, за да инвестират и постоянно да подобряват базите и услугите си, смята шефът на хотелиерите. По думите му всеки предприемач е наясно, че най-големият контролен орган е пазарът. „Ако клиентите не са доволни от услугите, които се предлагат, те ще спрат да посещават заведението или хотела, дори той да разполага с 6 звезди“, смята Рагин.

Българският туристически бизнес обаче се намира в преходен период, който ще продължи около 20-30 години, убеден е експертът. Едва след това поколението ще се радва на качествени услуги в туризма“, коментира Рагин.

Позицията на Елена Иванова от Съюз на собствениците-Слънчев бряг е, че трябва да има проверяващ и контролиращ орган, който да следи дали базата, такава каквато е била преди пет години, е същата и в края на този период. Според Иванова обаче основната отговорност трябва да се носи от всеки собственик, който е длъжен да инвестира в обновяване на хотелската си база, тъй като по този начин представя не само своя туристически продукт, но и имиджа на България като туристическа дестинация. Като цяло Иванова смята, че срочната категоризация ще помогне в тази посока.

Тя се аргументира, като посочва, че планирайки своята почивка и определяйки дестинацията, всеки турист взима под внимание не само цената на предлагания туристически пакет, но и атмосферата, която създава хотелиерът. „Външният и вътрешен интериор в хотелската база безспорно играят изключително важна роля при взимането на решение за място за почивка, смята Елена Иванова.

Звездите на хотелите не са мерило за качество, твърди Румен Драганов, директор на Институт за анализи и оценки в туризма и допълва, че се притеснява, когато вносителите на закона твърдят, че чрез въвеждане на срок за категоризацията, ще се гарантира качеството на хотелите.

Последна актуализация: 07:21 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 0
melon
преди 11 години
Звездите ги е ударила инфлация.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още