„Почтеността в бизнес е в основата на всичко, което правим“, пише на сайта на Rio Tinto, добивната група, чийто изпълнителен директор току-що напусна след протести заради унищожаването на две древни местообиталища на аборигените в Австралия.
Нищо чудно, че има толкова много цинизъм по отношение на идеята, че изявленията за корпоративни ценности, били те цел, мисия или визия, могат да имат някакъв ефект върху бизнес поведението.
„Фалшивост и неточност“ са две констатации в труд на канадския изследовател Крис Барт от 1997 г., наречен „Секс, лъжи и изявления за мисията“. След като се е допитал до висши мениджъри от 88 големи северноамерикански компании за изявленията на техните компании, той стига до заключението, че „огромното мнозинство не си струват хартията, на която са написани“.
Малко се е подобрило оттогава, ако се съди от проучване на близо 700 компании, публикувано в MIT Sloan Management Review през юли. То разглежда също доколко според служителите компаниите им следват ценностите си. Резултатът? Не много, или както изследователите се изразяват сухо: „Данните не показват връзка между официалните ценности и корпоративната култура.“
И все пак нито едно от двете изследвания не е напълно цинично. Всяко от тях вижда достойнство в компания, която формулира отличителни изявления с помощта на работниците си, след което разтълкува какво означават и ги съблюдава.
От любопитство позвъних на Thales, за да попитам Кейн откъде ще разбере дали новото му изявление за целта е проработило. "Това е много добър въпрос", каза той. „Аз наистина си го задавам много пъти.“ Според него ще отнеме време, въпреки че е доволен от това колко много служители са казали, че оценяват този ход насред кризата с Covid-19.
Но най-показателният му акцент беше следният: работата по изявлението започна много преди пандемията, докато Thales поглъщаше Gemalto, компания с по-предприемаческа култура. Кейн смята, че си е струвало да се помолят всички служители да помислят за общата им цел. „Всъщност процесът беше толкова важен, колкото и резултатът.“
Признавам на Thales поне това, че сама e свършила работата, вместо да плаща на рекламна агенция. Виждам, че това може да помогне за обединяване на работната сила. Що се отнася до това дали ще има някакво реално отражение върху поведението на компанията, съжалявам, но сериозно се съмнявам.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа