Неотдавна Патрис Кейн, шефът на френската отбранителна и технологична компания Thales, направи тъжно откровение, пише Пайлита Кларк за Financial Times.
Thales, чиито корени датират отпреди повече от век, беше формулирала своята цел. „Това изявление отне шест месеца, за да се оформи“, написа Кейн в LinkedIn, добавяйки, че е имало консултации с близо половината от всичките 83 000 служители на групата. Резултатът беше само седем думи: „Изграждане на бъдеще, на което всички можем да се доверим.“
Загледана в тях, си помислих, бинго! Thales беше достигнала върха в корпоративното бръщолевене. Конгломерат, който произвежда всичко - от билетни системи за влакове до софтуер за дронове, е прекарал безброй часове, за да излъчи толкова лишено от смисъл послание, което би могло да принадлежи на всяка друга фирма.
Но това, което притеснява най-много, е не само че толкова много големи компании чувстват необходимостта да произведат този шум, а че броят им изглежда се умножава.
Изявлението за целта, което уж обяснява защо съществува компанията, е по-млад роднина на практикуваното от десетилети изявление за мисията, което се смята, че определя какво върши предприятието. Двете изявления редовно се бъркат едно с друго, както и с „изявлението за визията“, което се твърди, че известява света за това какво ще прави компанията в бъдеще.
Звучащото по-приповдигнато изявление за целта набра популярност след финансовата криза през 2008 г., коментира Андре Спайсър, професор по бизнес в Лондонския университет. Той смята, че една от причините може да е вълната от инвеститори, желаещи да подкрепят компании, които се котират високо в класациите за корпоративна социална отговорност.
Изцяло подкрепям фирмите, които се придържат към такива неща. Нямам нищо против и ако се хвалят с това. Това, което ме тормози е онова, което винаги е дразнело относно претенциите за корпоративните ценности: твърде много от тях не отговарят на реалността.
„Оставаме фокусирани върху нашите трайни ценности за безопасност, качество и почтеност във всичко, което правим“, заяви миналата година главният изпълнителен директор на Boeing Денис Мюленбърг - пет месеца преди да бъде уволнен при кризата след двете фатални самолетни катастрофи с модела 737 Max.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа