IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Забраните за полети върнаха авиацията във времето от Студената война

Засега това ще има ограничено въздействие върху европейските превозвачи, тъй като полетите им до Азия са ограничени заради коронавируса

22:15 | 03.03.22 г. 6
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Половината от държавите в Европейския съюз (ЕС) и още няколко в Европа затвориха въздушното си пространство за авиокомпании от Русия, която отвърна със същата забрана. Това на практика връща е си забрани в ехото на ограниченията от Студената война, които накараха авиокомпаниите да летят по заобиколни междуконтинентални маршрути.

Ирландия, Италия, Белгия, Люксембург, Нидерландия, Германия, Дания, Франция, Норвегия, Исландия, Северна Македония се присъединиха към Финландия, Балтийските страни и страните от Източна Европа в ЕС, вкл. и България, като казаха, че ще забранят излитане, кацане и преминаване през въздушното си пространство на руски самолети, предава Bloomberg.

Руските превозвачи вече нямат достъп до най-кратките маршрути на запад и заобикалят на юг, през Турция.

Европейските превозвачи, които отиват в другата посока, също са изправени пред по-високи разходи, тъй като Русия, ключов маршрут към Азия, започна да блокира достъпа в отговор. Finnair Oyj, която заложи на стратегия за къси маршрути до Азия, заяви, че това вероятно ще спре тези полети.

„За много от нашите полети в Североизточна Азия пренасочването би означавало значително по-дълго време на полета и операциите не биха били икономически осъществими“, съобщава авиокомпанията след решението на финландското правителство да затвори небето си за руски самолети.

Сривът в нормалните операции връща света към периода от времето на Студената война, когато западните превозвачи не можеха да летят над Сибир по пътя си към Япония, Хонконг и Китай в продължение на няколко десетилетия.

Deutsche Lufthansa AG и нидерландският превозвач KLM заявиха, че няма да летят до или през Русия в продължение на седем дни. Унгарската Wizz Air Holdings Plc временно спря полетите си до или от Русия. Четири от самолетите ѝ остават блокирани в Украйна.

Virgin Atlantic Airways Ltd. в петък преустанови маршрута само за товари от Лондон Хийтроу до Шанхай. Три самолета от Германия, включително два пътнически самолета, управлявани от Lufthansa, изглежда са се обърнали в руското въздушно пространство, според уебсайта за наблюдение на въздушното движение ADS-B Exchange.

Два самолета, управлявани от нидерландския превозвач KLM, са се обърнали на път за Москва и Санкт Петербург. Авиокомпанията, собственост на Air France-KLM, се позовава на новите санкции от ЕС, които изпращат части за самолети в Русия части за самолети в Русия дори за нейните собствени самолети.

„Това означава, че KLM вече не може да гарантира, че полетите до Русия или преминаването над руска територия могат да се осъществяват безопасно“, посочва още авиокомпанията.

Компаниите за лизинг на самолети също оценяват как санкциите срещу Русия могат да повлияят на достъпа до самолети и възможностите за полети.

В петък Delta Air Lines Inc. спря маркетинговото споразумение с Аерофлот, руската национална авиокомпания. Руският превозвач S7 отмени полети до повечето от 16-те западноевропейски града, които обслужва, включително Париж, Милано и Барселона, до 13 март. Латвийската AirBaltic направи същото за услугата до Русия до 26 март.

Общо 24 пътнически полета обикновено се извършват между Обединеното кралство и Русия всяка седмица, показват планирани разписания за последните седем дни, според доставчика на авиационни данни Cirium. От тях две трети са с Аерофлот, а останалите са от British Airways.

Засега маршрутите на дълги разстояния ще нанесат ограничен удар на европейските превозвачи, тъй като ограниченията заради Covid-19 в Азия са все още сериозни и полетите са малко. Virgin спря пътническите услуги до Хонконг до средата на март заради пандемията.

Като цяло има около 2000 полета, планирани от Европа до Азия за седмицата, започваща от 1 март, показват данни на BloombergNEF. Въпреки че това е под нивата преди Covid-19, Сингапур и Япония започват да облекчават бариерите за пътуване, но Китай и Хонконг остават по същество затворени.

„Влиянието за нас не е огромно, защото в момента летим само до малък брой дестинации в Азия и можем да пренасочим полетите си“, коментира в петък Луис Галего, главен изпълнителен директор на British Airways.

Всичко за войната в Украйна четете тук

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:55 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

6
rate up comment 0 rate down comment 0
Solar Power
преди 2 години
Е ти си напръскан по рождение така или инъче :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 0
korn
преди 2 години
Глобализма свърши. Либералната политика свърши. ЕС се затваря и почваме да разчитаме на себе си, Имаме всичко от което се нуждаеме. Готини и умни хора, прекрасна природа. Ще обеднеем, но ще запретнвм ръкави и ще изградим една нова Европа. Успех на Русия в нейното азиатско пътешествия. Няма да ни липсва.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 6
ing5rov
преди 2 години
най вече ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 6
дядя Вова
преди 2 години
Ние тука сме НАТОвци и сме абонирани за всички канали, вкл. отходните.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 5
ing5rov
преди 2 години
таман няма да пръскат говнотиите си...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 7 rate down comment 5
юрист
преди 2 години
Нормално- ако не бяха руските заплахи за употреба на ядрено оръжие спрямо държавите от ЕС и НАТО, те нямаше да затворят нито небето си, нито портовете си за руските въздухоплавателни и морски съдове. Каквото повикало- такова се обадило...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още