Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Как Apple планира да се справи с бъговете в софтуера си?

Компанията е поела по пътя на истинска културна промяна

Как Apple планира да се справи с бъговете в софтуера си?

Снимка: Архив Ройтерс

Годишното обновяване на софтуера на Apple тази есен ще предложи на потребителите редица нови функции: позволяването на пакет избрани приложения да работят на iPhone, iPad и Mac, пускането на инструмента Digital Health, който да показва на родителите колко време са прекарали децата им пред екрана, както и подобрения в анимоджитата.

Но също толкова важни тази година ще бъдат нещата, които Apple няма да представи: редизайн на основния екран за iPhone, iPad и CarPlay, както и промени в приложението Photos, които да предлагат кои снимки да гледате, пише Bloomberg.

Последните функции бяха отложени, след като Apple реши, че се нуждае от собствен голям ъпгрейд по начина, по който компанията разработва и представя нови продукти. Вместо да занимава инженерите си с безкрайния годишен график и с трупащите се функции за обновяване, в следващите две години Apple ще започне да се фокусира върху актуализациите на своята операционна система за iPhone и iPad, твърдят източници, запознати със случая.

Компанията ще продължи да обновява софтуера си всяка година, но вътрешните инженери ще имат по-голяма свобода да не се занимават с част от функциите.

Шефът на софтуерното звено Крег Федериги е дал новата стратегия на армията от инженери още миналия месец, твърди източник, запознат с въпроса. Неговият екип ще има повече време за работа по новите функции, без да е обвързан със списък от годишни задачи, твърдят източниците, запознати с въпроса. Новият фокус върху качеството има за цел компанията да изпълнява обещанията, които дава всяко лято на конференцията на разработчиците си, но и да помогне новите функции да работят добре, както са рекламирани.

Още по темата

"Тази промяна е началото на осъзнаването на Apple, че графиците не се изпълняват, а нещата се пускат с бъгове, което преди не се случваше“, когато Apple беше по-малка компания с малко инженери, клиенти и устройства, които да управлява, твърди един от източниците. Apple отказва да коментира въпроса.

Промяната е признание за това, което много потребители вече са забелязали: някои софтуерни програми на Apple са станали по-предразположени към бъгове и са с по-слабо развити функции. През последните месеци потребителите се оплакват, че получават текстови съобщения в разбъркан вид, iPhone X отчита по-късно телефонни обаждания и често претърпява сривове на системата.

Наскоро пусна функции, но това се случи доста по-късно от очакваното, тъй като претоварените инженери не успяват да изпълнят задачите си. Така например миналогодишната версия на iOS първоначално не разполагаше с предварително обещаните функции, които да позволяват на потребителите да изпращат пари през iMessage или да синхронизират пълната история на текстовите съобщения между устройствата на Apple.

Решението за формализиране на процеса и даване на повече време на инженерите, за да усъвършенстват софтуера, е голяма културна промяна в компанията.  

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов
Още по темата: Анализи

Последни новини

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Amazon, Alphabet, Apple: САЩ са световен шампион по R&D