Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Bloomberg TV

Медиен експерт: В България липсва платформа за проверка на новините

Източникът на информация е изключително ключов, коментира Пепи Димитрова

гледано: 1068   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

В САЩ вече има много големи платформи, чрез които се проверява истинността на информацията. Все още в България няма такава платформа, която да събира в алгоритъм източника на информация, за да стане ясно доколко може да се вярва на дадена новина. Това коментира Пепи Димитрова, ПР и медиен експерт, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

„Когато хората се научат да се съмняват, те проверяват и такъв сайт има голямо потребление, което генерира доходи“, обясни Димитрова.

Още по темата

Според медийния експерт живеем в общество, в което хората имат усещането, че има глобална несправедливост и са в постоянно изкушение да вярват, че "има някаква конспирация, която ги набутва в дъното".

Пепи Димитрова обясни, че алгоритмите на социалните мрежи позволяват на фалшивите новини да се разпространяват по-бързо сред потребителите.

По думите ѝ психолозите отдавна са доказали, че „човек намира начин да вярва в това, в което иска да вярва“.

„Разбира се, винаги ще се разпространява информация, лъжлива или истинна, която доказва техните тези. Винаги хората ще намират мотивация да вярват в това, в което вярват. И тук вече сме се провалили. Дори в създаването на понятието, което би трябвало да послужи за борба с фалшивите новини, сме се провалили", е мнението на медийния експерт.

Тя посочи, че всички теми и новини, които правят висшестоящите уязвими, винаги ще се разпространяват.

Димитрова смята, че анонимността и скоростта на разпространение са ключови за наличието на множество фалшиви новини днес.

„Заради цялата тази лъжа, която ни връхлита отвсякъде, започваме да се съмняваме. Когато това се случи, ние се съмняваме и в доброто, ставаме апатични, ставаме общество от хора, което не е готово да предприеме никакво действие“, каза Пепи Димитрова и потвърди, че източникът на информация е изключително ключов.

Защо на истинските новини са им необходими шест пъти повече време, за да стигнат до аудитория от 1500 клиенти в сравнение с фалшивите? Защо Facebook намали показването на рекламни страници? Ще изпълни ли обещанието си Марк Зукърбърг и ще се върне ли към първоначалната си идея хората да си общуват повече един с друг на страниците на Facebook? Докога ще се манипулира обществото и ще изпълни ли българското правителство замисълът си да провери медийната среда? Вижте повече във видеото!

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Десислава Попова

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

3
 
6
 
3
bvg
преди 8 месеца
Няма профилна снимка
Важните новини се спускат от ЦРУ - са верните, от КГБ не че не са верни, ама са верни за по на изток на запад от Украйна, не се приемат за верни, а още по малко за достоверни. Тука е модерно да се вярва и да се поддържа прозападната пропаганда. Квото са казали ЕС и перчема и всички трябва да скочат да ревнат и да си скъсат ризите. А тия с празните глави скачат да защитават демократичните ценности, докато "Демократите" повръщат от последния купон. Я да се прброят тия с празни глави колко са, като ми клкнат червен глас на мнението.
1
 
10
 
2
преди 8 месеца
Няма профилна снимка
Да вземем например Инвестеро :)
Анализите - 85 процента преводи от чужди медии.
Новините 50 процента от агенции...
Собствени материалите - огромен процент генерирани от един източник....
------
Ама ние пак им вЕрваме и си ги обичаме .... :)
0
 
8
 
1
преди 8 месеца
Няма профилна снимка
и #КОЙ ще е направи тая платформа ?

Още от Bloomberg TV
Калфин: България прави некомпетентен опит за влизане в Шенген