Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Европейският парламент гласува да се намалят вредните емисии с 40% до 2030 г.

Това е своеобразно „затягане“ на предложението на ЕК, което предвиждаше 30-процентно съкращение на емисиите въглероден диоксид за същия период

Европейският парламент гласува да се намалят вредните емисии с 40% до 2030 г.

Снимка: Ройтерс

Евродепутатите гласуваха днес в Страсбург в полза на 40-процентното ограничаване на емисиите въглероден диоксид за леките автомобили до 2030 г. като поставената цел е по-висока от тази, която първоначално беше предложена от Европейската комисия (ЕК), съобщава Euractiv.

Това ще увеличи напрежението между изпълнителния орган на Европейския съюз (ЕС) и европейските столици, които ще бъдат ангажирани с изпълнението на плана. 

Още по темата

На 9 октомври е предвидена официална среща на министрите на околната среда на държавите членки на ЕС в Люксембург, които ще обсъдят решението на Парламента.

В Страсбург евродепутатите подкрепиха доклада на социалиста Мириам Дали за съкращаването на емисиите въглероден диоксид, което значи, че Европейският парламент (ЕП) подкрепя 20-процентното редуциране на емисиите до 2020 г. и 40-процентното им ограничаване до 2030 г.

Това е своеобразно „затягане“ на предложението на ЕК, което предвиждаше 30-процентно съкращение на емисиите въглероден диоксид до 2030 г.

Евродепутатите също увеличиха схемата на Комисията за постигане ни ниски и нулеви емисии при продажбата на автомобили, предоставяйки цели от 20% за 2025 г. и 35% за 2030 г.

Парламентът въведе отново наказателната система за производителите, които не успеят да изпълнят критериите, заложени в регулациите. ЕК беше отменила тази мярка след лобиране на германската автомобилна промишленост.

Някои страни като Холандия, Ирландия и Дания отиват още по-далеч, като предлагат ограниченията на емисии въглероден диоксид в транспортния сектор да бъдат съответно 40% до 2020 г. и 70% до 2030 г..

Днешното гласуване в Страсбург беше приветствано от групата за чиста мобилност T&E, която предупреди обаче, че настоящата амбиция за редуциране на вредните газове все още не е достатъчна, за да се постигне целта от Парижкото споразумение от 2015 г. за понижение на глобалната температура с 2 градуса.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

0
 
2
 
4
преди 8 месеца
Вероятно Западна Европа ще се справи с поставената цел, но Източна ... абсурд!
1
 
1
 
3
zelka007 до: Императорът
преди 8 месеца
Няма профилна снимка
Импе , що с пънеш , какво те грее тебе 2040 :))) . Тука таман след некоя и друга годинка ще се напълни с Рендж Ровъри и БМВ Х6 големите дизелови двигатели тройка и нагоре , как сега са по 80-90 бона 4-5 годишните ще станат по 20-30 :))) ... барем се откараме на убави коли и ние за некоя и друга годинка ... че кога ще купиш такава кола с тоя дивидент от форд ?
3
 
8
 
2
KPetkov до: doba
преди 8 месеца
Няма профилна снимка
Това същият парламент ли е, който щеше да наказва и Унгария. Хубостници :)
Май трябва да разпуснем един от двата парламента, или българския, или европейския. Много скъпо ни излизат тия тренировки в законотворчество.
7
 
9
 
1
преди 8 месеца
На книга лесно се намалява.
НО на гърба на народа се пише!..

Любопитно ми е как са гласували нашите хубостници.

Още от Европа
Европа се нуждае от по-умна фискална дисциплина