Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Половината британски компании очакват дълготрайни проблеми след Brexit

При 29% от компаниите разходите са се увеличили, като някои от тях са ги прехвърлили към клиентите си

Половината британски компании очакват дълготрайни проблеми след Brexit

Снимка: Jason Alden/Bloomberg

Мнозинството британски компании са изправени пред нарушения на търговията с Европейския съюз след Brexit, като много от тях очакват проблемът да се запази известно време, показва публикувано в събота допитване, цитирано от Ройтерс.

Заради търговското споразумение между Лондон и Брюксел, което влезе в сила на 1 януари, някои компании трябва да се справят с нова бюрокрация и правила. Допитването на компанията Survation по поръчка на London First/EY, което било проведено през февруари, установило, че 75% от компаниите са преживели известни нарушения макар 71 на сто да са заявили, че са били подготвени за промените.

Почти половината, 49% от анкетираните, са посочили, че очакват проблемите да се запазят в дългосрочен план, а близо една трета са заявили, че са спрели да търгуват с ЕС и страни, които не са обхванати от търговски споразумения.

Още по темата
Резултатите са в унисон с други допитвания, които показаха, че компаниите са имали затруднения със снабдителните си вериги наред с други гранични и регулаторни въпроси, откакто влязоха в сила новите търговски споразумения.

Премиерът Борис Джонсън заяви, че нарушенията се дължат основно на проблеми „на растежа“, които ще бъдат смекчени, след като компаниите свикнат с новата система.

„Ясно е, че нарушенията на британската търговия с ЕС не са само проблеми на растежа заради новия режим“, коментира Джон Дики, изпълняващ длъжността главен изпълнителен директор на London First.

„Ако правителството иска да осъществи успешно концепцията Global Britain, то трябва да удвои усилията си за разрешаване на търговските ни отношения с ЕС“, допълва  той.

Допитването сред 1040 компании установило, че при 29% от фирмите разходите са се увеличили, а половината от тези компании са заявили, че разходите трябвало да бъдат прехвърлени на клиентите.

Но 26 на сто съобщават, че имат по-добро разбиране как да излязат на нови пазари, а 24 на сто смятат новите търговски споразумения за шанс да диверсифицират дейностите си.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
Словашкото здравно министерство още има притеснения за "Спутник V"