Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Бизнесът в България защити рекламата на лотарийни игри

От КРИБ се обявиха против планираните рестрикции върху популяризирането на „игрите на късмета“

Бизнесът в България защити рекламата на лотарийни игри

Снимка: Pixabay

Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) се обяви против намеренията за законови рестрикции на лотарийните игри в България. Това става ясно от отворено писмо на най-голямата работодателска организация до премиера Бойко Борисов.

Припомняме, че "Обединените патриоти" вече внесоха в деловодството на парламента предложения за промени в Закона за хазарта, според които към забраната за пряка реклама на „игрите на късмета“ да се прибави и непряката реклама, която включва наименованието на хазартната игра или търговската марка на организатор на хазартна игра върху продукти и стоки, които се свързани с хазарт.

Очаква се предложението да бъде прието както от депутатите на ГЕРБ, така и от тези на БСП. 

"Категорично възразяваме срещу предлаганите законови промени за ограничаване на рекламата и на разпространението на лицензираните лотарийни игри в България, защото подобни промени са в противоречие с европейските модели на правна уредба на игралната индустрия в държавите от Европейския съюз. В Европейския съюз този сектор е най-силно регулиран, действащите в момента в България регулации на лотарийните игри са едни от най-строгите в Европейския съюз, а корпорациите, които държавата е лицензирала за тази дейност, са стриктно контролирани от данъчните органи и работят на светло", се посочва в позицията на КРИБ. 

Още по темата

Според работодателите, ако бъде приет новият законопроект за промени в Закона за хазарта, ще бъде нанесен тежък удар на лицензираните хазартни оператори в България за сметка на нелицензираните такива. "В целият свят една от мерките в борбата с нелегалния хазарт е даване на възможност на легалните, плащащи данъци хазартни оператори да се рекламират чрез средствата за масова информация. Забраната за реклама на легалните хазартни оператори ще намали значително приходите в бюджета от данъци", категорични са от КРИБ.

Според бизнеса мащабната реклама на легалните оператори стартира през 2012 г. По официални данни на Държавната комисия по хазарта към 2012 г. данъкът, платен от хазартните оператори, е под 20 млн. лв., докато за миналата година е над 200 млн. лв. „Тези числа ясно доказват, че чрез средствата на рекламата легалните оператори повишават приходите си за сметка на нелегалните такива, а това е от полза за държавния бюджет“, смятат от работодателската организация.

От КРИБ са категорични, че компаниите, които организират лотарийните игри, са едни от най-крупните данъкоплатци в страната и ограничаването на тяхната дейност ще доведе до сериозни загуби за държавния бюджет, а оттам и за обществото, които се измерват в десетки и стотици милиони годишно.
Според бизнеса медиите също ще пострадат, защото рестрикциите ще доведат до драстичен спад в приходите.

„Ако законодателните промени бъдат приети, всъщност ще бъде обслужен черният сектор, а може би това е и целта“, пише още в документа.

 

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
4
 
1
преди 2 години
Няма профилна снимка
СЕГА ЩЕ ВИДИМ ДАЛИ БОРИСОВ ЩЕ ЩЕ ЦЕЛУНЕ РЪКАТА НА БОСА БОЖКОВ .КОИТО ИЗТОЧИ ХОЛДИНГ ПЪТИЩА И МОСТСТРОИ И С ПАРИТЕ ВЛЕЗЕ МОЩНО В ХАЗАРТНИЯТ БИЗНЕС,ОББ И АКЦИОНЕРИТЕ ОЩЕ ПЛАЧАТ С ККЪРВАВИ СЪЛЗИ ОТ НЕГО.

Още от Икономика и политика
Covid кризата лишава българския туризъм от около 800 млн. евро