IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

"Спиди" отчита силен ръст на пратките, приходите и печалбата за 2021 г.

Основен двигател на разходите са тези за подизпълнители заради международните пратки и възнагражденията

12:07 | 31.01.22 г. 1
<p>
	<em>Снимка: Спиди АД</em></p>

Снимка: Спиди АД

Компанията за куриерски услуги „Спиди“ отчита силен ръст на обработените пратки, приходите и печалбата на индивидуална основа за 2021 г. Това се вижда от индивидуалния отчет на компанията, публикуван на сайта x3news.com.

За цялата 2021 г. „Спиди“ отчита 21,5% увеличение на приходите от куриерски услуги до 210 млн. лева. Международният пазар изпреварва заради засилената активност на онлайн магазините в страните от Централна и Югоизточна Европа.

Общите приходи на компанията, които включват дивиденти за почти 10 млн. лева през 2021 г. и 5,9 млн. лева други приходи (например наем на автомобили и подобни), възлизат на почти 226,4 млн. лева в сравнение със 184,5 млн. лева през 2020 г. Увеличението достига 22,7%.

Общите разходи за дейността на компанията са за 194,153 млн. лева към края на миналата година в сравнение със 156,829 млн. лева година по-рано, или с 23,8% повече на годишна база.

Основен тласък на разходите дава ръстът на разходите за подизпълнители и възнаграждения, които формират над 80% от оперативните разходи. Техният размер до голяма степен е обвързан с броя обработени пратки, поради което увеличението им е съизмеримо с увеличението на пратките. Превозените пратки през 2021 г. надминават 41 млн. броя, или с 10% повече от предходната година, отчита компанията.

ОБОБЩЕН ОТЧЕТ ЗА ПЕРИОД:
От началото на годината

Ръстът на разходите за подизпълнители и възнаграждения изпреварва ръста на приходите. По-големият дял на международните доставки води и до по-голямо увеличение на разходите за подизпълнители – с над 25% на годишна база, обяснява компанията. Същевременно увеличението на разходите за персонал – с почти 25% за година, се обяснява със свития трудов пазар.

Направените инвестиции в автоматизация на обработката на пратките водят до увеличение на производителността на служителите и частично компенсират растящите разходи за възнаграждения, посочва дружеството.

Разходите за външни услуги, в които влизат тези за подизпълнители, достигат над 108,4 млн. лева към края на 2021 г. при 87,7 млн. лева година по-рано.

Разходите за възнаграждения са за малко над 46 млн. лева за миналата година спрямо 36,5 млн. лева за предходната година, а за осигуровки са съответно 7,4 млн. лева и 6,4 млн. лева.

„Спиди“ отчита нетна печалба в размер на 29,98 млн. лева към края на декември 2021 г. спрямо 22,51 млн. лева към края на декември 2020 г., или с 33,2% повече.

Дружеството реализира интензивна инвестиционна програма през годината, като за 2021 г. инвестициите в дълготрайни активи са 29,5 млн. лева, от които 10,8 млн. лева в транспортни средства. Разширението на логистичните пространства добавя 6 млн. лева към активи с право на ползване. Реализирането на програмата за оборудване на основните хъбове с автоматизирани системи за измерване и сортиране значително увеличава инвестициите в машини, техника и софтуер – 12,6 млн. лева за полугодието, допълва компанията.

В последната година акциите на „Спиди“ поскъпват с почти 63%, а пазарната капитализация достига над 613 млн. лева.

Свързани компании:

Спиди АД(SPDY)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:09 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 3
serafima
преди 2 години
Това платена реклама ли е на компанията за куриерски услуги Спиди? Защото по обясними причини по време на пандемията силно нараснаха тези услуги. Тези на Еконт вървят преди Спиди, има и други такива компании.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още