IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

ЕК даде зелена светлина за най-голямото гейминг придобиване на Microsoft

Официално компанията майка на Bethesda може да се присъедини към американския софтуерен гигант

15:37 | 08.03.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;David Paul Morris/Bloomberg</em></p>

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Европейският съюз одобри придобиването на ZeniMax, компанията майка на култовия издател на видео игри Bethesda Softworks, за 7,5 млрд. долара от Microsoft, предава CNBC.

Европейската комисия взе решение да даде зелена светлина за сделката днес, става ясно от информация от регистъра за сливанията. ЕК твърди, че не е установила нищо притеснително за конкуренцията.

Microsoft обяви споразумението със ZeniMax през септември. Това е най-голямото гейминг придобиване в историята на Microsoft, засенчвайки сумата от 2,5 млрд. долара, която гигантът плати за разработчика на Minecraft – Mojang, през 2014 г.

Bethesda е добре познато име в гейминг индустрията, известно с няколкото си успешни франчайза, включително Fallout, The Elder Scrolls и Doom. Microsoft планира да подкрепи своето абонаментно предложение Xbox Game Pass, като добави игрите на Bethesda в каталога си със заглавия.

Microsoft вижда бъдещето на гейминга като екосистема, която включва конзолите Xbox с абонаментни планове, подобни на тези на Netflix, и облачни услуги. През септември компанията пусна своя стрийминг услуга за игри, наречена xCloud, за потребителите на Android и планира да я направи налична и за iOS и уеб по-късно тази година.

Геймингът в облака позволява на потребителите да играят игра, която се стриймва на устройствата им от отдалечената инфраструктура на компанията.

Microsoft и Sony пуснаха конзолите си Xbox Series X и PlayStation 5 през ноември. И двете обаче се сблъскаха с проблеми с доставките заради глобалния дефицит на чипове, който засегна всичко – от автомобилната индустрия до потребителската електроника.

Същевременно индустрията за игри спечели значително от коронавирусната пандемия. Големи издатели като Xbox Game Studios на Microsoft и Electronic Arts се стараят да монетизират по-големия интерес на потребителите към този вид развлечение.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:45 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още