Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

ЕК даде зелена светлина за най-голямото гейминг придобиване на Microsoft

Официално компанията майка на Bethesda може да се присъедини към американския софтуерен гигант

ЕК даде зелена светлина за най-голямото гейминг придобиване на Microsoft

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Европейският съюз одобри придобиването на ZeniMax, компанията майка на култовия издател на видео игри Bethesda Softworks, за 7,5 млрд. долара от Microsoft, предава CNBC.

Европейската комисия взе решение да даде зелена светлина за сделката днес, става ясно от информация от регистъра за сливанията. ЕК твърди, че не е установила нищо притеснително за конкуренцията.

Microsoft обяви споразумението със ZeniMax през септември. Това е най-голямото гейминг придобиване в историята на Microsoft, засенчвайки сумата от 2,5 млрд. долара, която гигантът плати за разработчика на Minecraft – Mojang, през 2014 г.

Още по темата

Bethesda е добре познато име в гейминг индустрията, известно с няколкото си успешни франчайза, включително Fallout, The Elder Scrolls и Doom. Microsoft планира да подкрепи своето абонаментно предложение Xbox Game Pass, като добави игрите на Bethesda в каталога си със заглавия.

Microsoft вижда бъдещето на гейминга като екосистема, която включва конзолите Xbox с абонаментни планове, подобни на тези на Netflix, и облачни услуги. През септември компанията пусна своя стрийминг услуга за игри, наречена xCloud, за потребителите на Android и планира да я направи налична и за iOS и уеб по-късно тази година.

Геймингът в облака позволява на потребителите да играят игра, която се стриймва на устройствата им от отдалечената инфраструктура на компанията.

Microsoft и Sony пуснаха конзолите си Xbox Series X и PlayStation 5 през ноември. И двете обаче се сблъскаха с проблеми с доставките заради глобалния дефицит на чипове, който засегна всичко – от автомобилната индустрия до потребителската електроника.

Същевременно индустрията за игри спечели значително от коронавирусната пандемия. Големи издатели като Xbox Game Studios на Microsoft и Electronic Arts се стараят да монетизират по-големия интерес на потребителите към този вид развлечение.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Американски сенатор иска да забрани нови придобивания от технологичните гиганти