Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Най-голямата платформа за продажба на билети за кино в Китай планира IPO

Очакванията са компанията да набере около 1 млрд. долара

Най-голямата платформа за продажба на билети за кино в Китай планира IPO

Снимка: Архив Ройтерс

Maoyan Weying - най-голямата китайска платформа за онлайн продажба на билети за кино, планира първично публично предлагане (IPO) в Хонконг, което би могло да събере около 1 млрд. долара, предава Bloomberg.

Компанията, която помогна за финансирането на последния филм "Трансформърс", е провела първоначални разговори с консултанти за продажбата на акции. Компанията планира листване по-късно тази година, съобщават източници, пожелали анонимност, тъй като информацията не е публична.

Maoyan Weying е създадена през септември чрез сливането на две конкурентни платформи за продажба на билети. Сред инвеститорите са Tencent Holdings Ltd., най-голямата китайска интернет компания, както и Meituan Dianping, компания за потребителски продукти и услуги на дребно.

Постъпленията от продажба на билети в Китай се увеличават през миналата година с 15% до 52 млрд. юана, което прави страната вторият по големина филмов пазар в света след САЩ. Почти 80% от билетите за кино в страната се продават чрез мобилни приложения. Maoyan Weying е най-големият доставчик на билети с 52,5% пазарен дял към третото тримесечие на 2017 г., показват данни на изследователската компания Analysys.

Говорител на Maoyan Weying каза, че не може веднага да коментира, докато представители на Enlight Media и Tencent отказват коментар на информацията.

През тази година се очаква първичните публични предлагания в Хонконг да се съживят отново, след като набирането на средства за първи път се понижи до петгодишно дъно от 16,5 млрд. долара, предава Bloomberg. Градът се очаква да бъде домакин на 150 IPO-та през 2018 г., преди всичко на борсови дебюти на някои големи технологични компании.
 

По статията работиха: Веселина Василева, редактор Миглена Иванова
Още по темата: Новини IPO кино индустрия

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Как ще повлияе търговската война върху китайските покупки на луксозни стоки?