IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Nike излиза пред Adidas в конкуренцията за топ футболни звезди

Напоследък Nike надделява над германския си конкурент, като се оказва предпочитаният избор сред футболистите в петте най-големи европейски първенства

16:39 | 02.02.18 г.
<p>
	Алексис Санчез. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Алексис Санчез. Снимка: Ройтерс

На фона на годишния футболен трансферен прозорец в Европа, който приключи само преди дни, и звездни футболисти като Алексис Санчез и Върджил ван Дайк, които смениха отборите си за рекордни цени, спортният гигант Nike се оказва с предимство пред конкурента си Adidas заради „агентите“ си на терен, пише Bloomberg.

Общата стойност на 100-те най-скъпи футболисти от професионалните първенства в Англия, Франция, Германия, Италия и Испания достига 8,97 млрд. евро, сочи ново проучване на швейцарската CIES Football Observatory. Добавяйки данни за отделните спонсори при спортните обувки, става ясно, че 57% от тази сума идва от играчи с маратонки на Nike спрямо 33% за Adidas. Останалата част от играчите са се ангажирали с компании като Puma и Under Armour.

През последните пет години цената за футболист със същите характеристики се удвоява, казва Рафаел Поли, който е ръководител на института.

Напоследък Nike надделява над германския си конкурент, оказвайки се предпочитаният избор сред футболистите в петте най-големи европейски първенства. Базираната в Бийвъртън, Орегон, компания е осигурила бутонки за 60% от играчите през миналия сезон спрямо 48% три години по-рано, сочат данни на германската консултантска компания в спортната индустрия PR Marketing. Adidas отвърна на удара обаче, обръщайки тенденцията този сезон и запазва лидерската си позиция във футболната екипировка като цяло.

„Има надпревара във „въоръжаването“ на топ играчите и драматичен ръст на парите, отделяни за спонсорство“, казва Поли.

Инфлацията в сумите за играчите до голяма степен се дължи на процъфтяващите продажби на спортни стоки. Nike очаква приходи за 50 млрд. долара до фискалната 2020 г., а Adidas – около 26 млрд. евро, което означава, че разходите им за маркетинг, обикновено между 10 и 12% от продажбите, може да достигнат 10 млрд. долара дотогава.

Част от тези пари помогнаха на Манчестър Юнайтед, който има 10-годишна сделка с Adidas за гарантиран минимум за 750 млн. паунда (1,1 млрд. долара), да си подсигури закупуването на чилиеца Санчез от Арсенал. Челси обаче плати неустойка на Adidas за 67 млн. паунда през 2016 г., за да сложи край на дългогодишното си споразумение по-рано заради по-привлекателна сделка с Nike на стойност 900 млн. паунда в рамките на 15 години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

Последна актуализация: 06:29 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още