IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Северна Америка и Китай подкрепиха продажбите на Adidas

Приходите от стоки за футбол и баскетбол обаче са намалели, основно заради прекратяването на две големи спонсорски сделки

12:36 | 09.11.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Германският производител на спортни стоки Adidas отчете поредното силно тримесечие с ръст на продажбите и печалбата в резултат на разширяване в Китай и Северна Америка, където се бори за по-голям пазарен дял с кръвния си враг Nike, предава Ройтерс.

Продажбите за третото тримесечие са се увеличили с 9% до 5,677 млрд. евро, а нетната печалба е скочила с над една трета до 526 млн. евро. Прогнозите на анализаторите бяха съответно за 5,86 млрд. и 512 млрд. евро.

Продажбите на брандовете Adidas и Reebok са нараснали с 28% в континентален Китай и с 23% в Северна Америка, но са намалели с 17 на сто в Русия, за което компанията обвинява „продължаващите предизвикателни потребителски настроения“ и закриването на магазини.

Adidas отчита двуцифрено повишение на продажбите на категориите си с продукти за тичане и спортни дейности навън, както и на модните лейбъли Originals и Neo. Компанията заяви обаче, че приходите от стоки за футбол и баскетбол са намалели, основно заради прекратяването на две големи спонсорски сделки.

Adidas и другата германска марка Puma печелят пазарен дял в Северна Америка, след като потребителите се насочват по-скоро към ежедневен спортен стил вместо към баскетболни и спортни продукти, което пък удря Nike и Under Armour.

Nike отбеляза най-бавния си ръст на продажбите за тримесечието от почти седем години през септември, а Under Armour понижи прогнозите си за продажбите и печалбата за 2017 г. миналия месец и отбеляза първия си спад на приходите на годишна база през третото тримесечие.

Adidas, която увеличи годишните си перспективи през юли, потвърди прогнозата си за ръст на продажбите за 2017 г. между 17 и 19% и за повишение на нетната печалба между 26 и 28%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:32 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още