Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Unilever променя част от съставките в продуктите си заради недостига на суровини

Способността да се заменят съставки и материали става дори по ценна след инвазията на Русия в Украйна

Unilever променя част от съставките в продуктите си заради недостига на суровини

Снимка: Bloomberg

Тъй като недостигът на суровините – от суровия петрол до слънчогледовото олио – продължава, британската компания Unilever промяна съставките на някои от продуктите си като дезодоранти и пакетирана храна, за да намали разходите и да смекчи ограниченията в доставките, съобщава Ройтерс.

Способността да се заменят съставки и материали – нещо, което обикновено е трудно за производителите на потребителски стоки – става дори по ценна, след като инвазията на Русия в Украйна доведе до многогодишни върхове на цените на суровините.

През април шефът на Unilever Алън Джоуп каза, че компанията е започнала да променя някои свои рецепти, за да може да използва рапично олио вместо слънчогледово, което трудно се намира след инвазията. Украйна обикновено произвежда около половината от световния износ на слънчогледово олио.

Още по темата

Според ръководителя на проучванията и развитието на Unilever Ричард Слейтър производителят на сапуните Dove няма да спре дотук.

„На световно ниво има недостиг на силиций, затова проучихме нашия дезодорант и се уверихме, че разглеждаме формулите там, така че да използваме по-малко съставки, които са под натиск“, казва Слейтър в интервю.

Unilever, която произвежда дезодорантите Rexona, Dove, Axe и Lynx, се е справила с този проблем миналата година, казва той.

В бизнеса си със стоки за дома и козметични грижи компанията също се опитва да намали зависимостта на продуктите си от нефтохимикали и да ги направи по-устойчиви.

Има двойна полза, ако можеш да направиш по-добър продукт, който е по-устойчив, но и да намалиш натиска върху някои от съставките, които са под ценови натиск“, казва Слейтър.

Много производители на пакетирани стоки се опитват да се отдалечат от палмовото масло, което е обвинявано за обезлесяване и трудови злоупотреби, но се използва във всички от капсулите за пране Tide на P&G до какаовия крем Nutella на Ferrero.

В четвъртък Unilever заяви, че се е обвързала с базираната в Сан Диего Genomatica, за да създаде и комерсиализира алтернативи на палмовото масло и съставки за почистващи продукти, добивани от изкопаеми горива.

„Не говорим за няколко тона, говорим за значителен търговски мащаб“, казва Слейтър, който е отказал да предостави детайли за това колко от новата съставка планира да произвежда в краткосрочен план.

Снабдяването с алтернативи на палмовото масло е също „много важно от гледна точка на устойчивостта на доставките“ заради ценообразуването, зависещо от тази суровина, казва Слейтър.

Unilever вече не разчита единствено на ръчно тестване, когато става въпрос за формулите ѝ. Вместо това тя изготвя дигитални модели как новите съставки ще засегнат продуктите, добавя Слейтър.

Например, казва той, докато променя рецептите на шампоаните си, компанията използва роботи, за да опита десетки различно моделирани потенциални продукти за коса в рамките на няколко часа.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Сладоледът Ben & Jerry's заведе дело срещу компанията майка Unilever