Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Устойчивите горива ще оскъпят трансатлантическите полети само с 36 евро

Дори след преминаването към устойчиви горива пътуването със самолет ще поскъпне незначително, показва ново изследване

Устойчивите горива ще оскъпят трансатлантическите полети само с 36 евро

Снимка: Bloomberg LP

Използването на устойчиви горива в самолетите няма да оскъпи прекомерно полетите, показва ново проучване. Според изчисления, публикувани във вторник от одиторската и консултантска компания PwC и нейната консултантска компания Strategy&, добавянето на такива устойчиви авиационни горива (SAF) вероятно ще увеличи разходите за гориво на авиокомпаниите с до 16% на тон в сравнение с чисто фосилния керосин до 2038 г.

Керосинът обаче ще поскъпне и заради данъка върху CO₂. Ако допълнителните разходи за SAF се прехвърлят изцяло върху пътниците, допълнителната такса за полет от Мюнхен до Ню Йорк ще бъде около 36 евро.

„Тези, които искат да летят по-устойчиво в бъдеще, ще трябва да плащат повече за това", казва експертът по авиация Ян Виле от Strategy& за Германия. Но самата такса за SAF остава в приемливи граници за авиокомпаниите и пътниците. Авиокомпаниите трябва да действат сега, казва Виле. Той пледира за пионерска роля в използването на устойчивите горива.

Освен това производителите трябва да преоборудват двигателите и въздухоплавателните средства с по-високи съотношения на примесите на SAF, да повишат ефективността на своите машини и да продължат да насърчават разработването на алтернативни двигатели.

Още по темата

Най-голямата пречка пред преминаването към SAF досега бяха наличните количества. В Европа делът им в употреба е по-малко от един процент, се казва в проучването. Авторите разглеждат два сценария, при които делът на SAF се увеличава до 20 или 32% до 2035 г. За 2050 г. те предвиждат дял от 63 и 75% в зависимост от сценария. В същото време SAF може да продължи да струва повече от изкопаемия керосин до 2040 г.

„За да може да се покрие нарастващото търсене на SAF, производствените мощности, необходими за тях, трябва да бъдат драстично увеличени", казва съавторът Дирк Нимайер. 

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Божидарка Чобалигова
Още по темата: Новини ESG устойчив бизнес

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Единичен запис на Боб Дилън ще бъде предложен на търг