Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Българският производител на състезателни коли SIN Cars се готви за IPO

Първичното публично предлагане ще е на БФБ и е планирано за следващата година

Българският производител на състезателни коли SIN Cars се готви за IPO

Снимка: sincars.co.uk

Българският производител на състезателни коли SIN Cars International, които участват в европейското аматьорско състезание GT4, планира да се листне на борсата, за да финансира разширяването си на пазара на електромобили, пише Bloomberg.

Още по темата

Производителят на спортни модели, който се бори с марки като Porsche, Aston Martin и Maserati, иска да набере 20 млн. лева от първично публично предлагане (IPO) на Българската фондова борса (БФБ) следващата година. Това разкри собственикът на SIN Cars Росен Даскалов в интервю в завода на компанията в Русе.

„Целта ни е да продаваме мултифункционален малък градски автомобил, който да се ползва за куриерски доставки, таксиметрови услуги и превози“, коментира 47-годишният Даскалов. „Европейските градове имат нужда от такъв тип транспорт. Градските центрове скоро ще бъдат затворени за дизелови коли. Китай е далеч, а ние можем да предложим по-добро качество“.

Даскалов, който е второ поколение автомобилен състезател, планира да предложи около 40% от акциите на специално създадено за целта дружество, което ще има за цел да финансира производството на малките изцяло електрически автомобили.

SIN Cars очаква годишни приходи от продажби за 2018 г. в размер на 2,3 млн. долара. Тя произвежда около 50 специални състезателни автомобила годишно за клиенти в САЩ, Южна Америка и Австралия.

Създадената преди пет години SIN Cars се представи на автосалона в Женева през март, където показа своя електромобил S1, който е с начална цена от 40 хил. евро. Пътуването с електромобили извън градовете може да бъде предизвикателство, тъй като все още няма достатъчно развита мрежа от станции за зареждане в повечето европейски градове, коментира Даскалов. И все пак има пазарна ниша за малки градски електромобили, при които по-ниските скорости позволяват и по-ниски производствени разходи.

Новата електрическа платформа L-City на Даскалов ще бъде представена в Женева през следващата година. Тя ще се предлага в няколко модификации, вариращи от малки камиони за доставки до леки автомобили.

Конкуренцията в случая ще е с технологии, създавани от компании като Piaggio & C. и Polaris Industries. С пробег от 150 км автомобилът ще е с базова цена от 10 хил. евро, коментира Даскалов.

С първичното публично предлагане ще се заеме "ЕЛАНА Трейдинг".

Производствената линия L-City е проектирана с годишен капацитет от 20 хил. превозни средства, които ще са насочени към европейския пазар. Стартът на серийното производство е планиран за 2020 г.

"Мечтата ми е да правя по 30-40 коли на ден, което е реалистично за пазара, в който се фокусираме – големите градове в Европа“, коментира той.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
България е четвърта в ЕС по ръст на продажбите на нови камиони и автобуси