IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Какви са проблемите пред масовата електромобилост в България?

Необходима е адекватна инфраструктура в градска среда, която включва хъбове за зареждане, каза Стефан Спасов от еМобилити Интернешънъл

20:30 | 06.01.21 г. 5
Какви са проблемите пред масовата електромобилост в България?

Състоянието на зарядната инфраструктура за електромобили в България е добро от гледна точка на автопарка в страната, като средно на 10 автомобила има по една станция. Това заяви Стефан Спасов, изпълнителен директор на еМобилити Интернешънъл, в предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.

„През следващите две години предстои да бъде изпълнен многогодишен проект, съчетаващ държавно и частно финансиране, за изграждането на още станции, но е важно да се задоволи търсенето, като се направи микс между бързи и бавни станции“, каза той. И обясни, че бързите станции се инсталират в междуградска среда, където водачът на превозното средство обикновено не разполага с много време.

По думите на госта един от сериозни проблем за навлизането на масовата електромобилост е животът в многофамилни жилищна сгради. Според Спасов трябва да бъде изградена достатъчно адекватна инфраструктура в градска среда, която включва в себе си т.нар. хъбове за зареждане. 

„Интересът към електромобилите в България е голям и се засилва. Очакваме, че по-голямо развитие ще има през следващите 2 до 3 години, въпреки че покупателната способност остава ниска. Споделената елекромобилност ще изиграе голяма роля“, посочи гостът.

„България е една от много малкото, ако не и единствената европейска държава, която не предоставя субсидии на потребителите при закупуване на електромобил“, заяви Спасов.

„Основният компонент, който прави автомобила твърде скъп, е батерията, но очакваме, че до 2025 г. цената й ще намалее два или три пъти“.

Според Спасов няма опасност от пренасищане на пазара, тъй като електромобилите са много малка част от целия автопарк.

Още от разговора вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:03 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

5
rate up comment 1 rate down comment 0
khao
преди 3 години
викаш цената ти е проблем, щом за 20 мин жена ти може да изхарчи между 100 и 500 лева ! ... ама кви ги измисляте, хахахах !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 5 rate down comment 1
Един Българин
преди 3 години
Проблемите са неудобството и цената, като цената не е еднократен фактор. Освен че батериите трябва да се подменят, като спреш да заредиш дори и бързо това ще отнеме 20-30-40 мин. За това време жена ми ще изхарчи поне 500-100лв в магазинчето до станцията. Е каква ми е далаверата изобщо да спирам? Лошо за природата ама за нашата. За китайската по-добре да няма електромобили.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 5
zelka007
преди 3 години
абсолютно заставам зад мнението на човекът , подходящи зарядни станции на подходящите локации . електричките ще дойдат , даже бих забелезал са ту , чакат зад вратата ...п.с. мише , теб ще те оставим с дизела дето харчи 3,5/100 . не мож те лишим от кефa да си перпендикулярно ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 1
ing5rov
преди 3 години
"...няма опасност от пренасищане на пазара..." : )))статийката ви е поръчкова , нали ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още