Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Компаниите за електромобили гледат към първокласни търговски локации в Европа

Очаква се Германия, Норвегия, Швеция и Нидерландия да се превърнат в ключови дестинации за усвояването на площи

Компаниите за електромобили гледат към първокласни търговски локации в Европа

Снимка: Bloomberg LP

Бързо разширяващият се пазар на електромобили в Европа ще се насочи към ключовите търговски локации в региона и ще предостави нови възможности на собственици с големи имоти на традиционни търговски улици, прогнозира консултантската компания Savills.

Компанията предвижда, че все повече брандове за електромобили ще се насочват към видни локации, за да показват продуктите си и да стигат до клиенти, а страни като Германия, Норвегия, Швеция и Нидерландия вероятно ще са ключови дестинации за усвояването на площи.

Европа е двигател на разширяването на пазара на електромобили с дял от 43% от глобалните продажби през 2020 г. По данни на Savills търсенето на шоуруми се насочва не към традиционните автосалони, а към търговски и лайфстайл локации – първокласни молове и популярни търговски улици.

Германия регистрира един от най-големите ръстове на регистрациите на електромобили миналата година, показват данни на Международната агенция за енергия (МАЕ). Тя е отчела ръст на регистрациите от 254% през 2020 г., което я превръща във втория по големина пазар за електромобили в света след Китай.

Други горещи точки за регистрациите на електромобили са Норвегия, която има най-големия пазарен дял от нови продажби на електрически коли през 2020 г. от 75%, или 106 хил. Следват Швеция и Нидерландия с пазарен дял на електромобилите от съответно 32% и 25%.

Още по темата
„Може да се каже, че възможностите на този пазар са огромни и отварянето на шоуруми на видни локации придобива ключово значение“, коментира Лари Бренан, ръководител на отдела на Savills за търговски площи в Европа.

„Магазините стават част от значителни маркетингови бюджети, вдъхвайки нов живот на търговски дестинации с първокласни обекти, осигуряващи нови и ангажиращи преживявания за потребителите“, допълва той.

Според Бренан тези брандове имат капитал за инвестиране в изключително иновативни, ултрамодерни шоуруми, които ги отличават от традиционните автокъщи.

„Изключителните автомобили и първокласният дизайн се нуждаят от изключителни сгради, в които да бъдат представени по най-добрия начин, задавайки нов бенчмарк при търговските площи. Това, наред с много подробните технически и оперативни изисквания на компаниите за електромобили, означава, че преживяванията в сектора са от ключово значение за намирането на точните имотни решения“, допълва Бренан.

През последните месеци китайският бранд NIO направи първи стъпки в Европа с голям нов флагмански магазин с площ от 2 хил. кв. м на основна търговска улица в Осло. Той отвори врати в края на септември.

В същото време шведско-китайският бранд Polestar реши да се отличи, като избира необичайни или нововъзникващи търговски локации като отворения неотдавна магазин в Hackescher Markt в Берлин.

Сред брандовете, които активно търсят площи, са виетнамският Vin-fast, който се насочва към възможности в Нидерландия и Германия, китайският Lynk & Co., който е част от Geely Motor Group, и редица базирани в САЩ производители като Lucid и Rivian.

Но Savills прогнозира, че в средносрочен и дългосрочен план с установяването на брандовете търсенето ще се разшири към по-конвенционални локации, които могат да предложат по-големи площи и възможности за тестване на колите.

Йохан Спин, ръководител на търговските площи за Нидерландия в Savills, казва, че компаниите за електромобили са силно съсредоточени върху Амстердам и в някои случаи Ротердам и Хага. Много шоуруми за електромобили се намират в търговския център Westfield’s Mall of The Netherlands.

Според него обаче предлагането на подходящи имоти за пазара на електромобили е предизвикателство. „Често е трудно да се намери пространство за шоурум на първокласни локации в Нидерландия, отчасти заради изискваните площи, тъй като някои брандове искат големи площи от минимум 1000 кв. м Такива площи не се намират лесно в Амстердам и все още са относително скъпи. Периферни локации в 5G градове също се намират трудно заради липсата на предлагане“, допълва Спин.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Най-големият автомобилен дилър в САЩ отчете силна печалба заради високите цени