Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

По света

Google сключи най-голямата офис сделка в САЩ от началото на пандемията

Технологичният гигант купува офис сграда в Манхатън за 2,1 млрд. долара

Google сключи най-голямата офис сделка в САЩ от началото на пандемията

Снимка: Jason Alden/Bloomberg

Американският технологичен гигант Google съобщи, че купува офис сграда в Манхатън за 2,1 млрд. долара, един от най-ясните сигнали до момента за растящия апетит на големите технологични компании към офис площи, въпреки че тези фирми възприемат работа от разстояние, пише Wall Street Journal.

Сделката за новата сграда в Уест Сайд, Манхатън, е най-скъпата продажба на единична офис сграда в САЩ от началото на пандемията и една от най-скъпите в американската история, сочат данни на Real Capital Analytics.

Google вече наема сграда с площ от 120 хил. кв. м, бившия товарен терминал St. John’s Terminal, в квартал Хъдсън Скуеър. Компанията има вариант за придобиването ѝ, от който планира да се възползва през първото тримесечие на 2022 г.

Google, Facebook, Apple, Amazon.com и други се оформят като едни от най-големите наематели и купувачи на офис площи в САЩ. Технологичните компании се възползват от по-ниските цени на офис сградите и влагат милиарди долара от натрупаните си резерви.

Растящото търсене на имоти от технологични компании помага да се спре освобождаването на офис площи от големи финансови компании – от JPMorgan Chase & Co. до HSBC Holdings. Градовете обичайно приветстват появата на големи технологични компании заради притока на добре платени служители и повишаването на приходите от имотните данъци, въпреки че присъствието на тези компании засилва и притесненията от растящите наеми на бизнес имоти и апартаменти.

Още по темата
Google възприема работата от разстояние по-агресивно от много други големи компании, като позволява на служителите си да работят от вкъщи от пролетта на 2020 г. Главният изпълнителен директор на Alphabet, компанията-майка на Google, Сундар Пичай заяви миналия месец, че компанията ще отложи завръщането на екипа в офиса до януари. Покупката на офиса в Манхатън обаче показва, че компанията смята офис площите за значима част от дългосрочната си стратегия.

„Знаем, че нашите служители, за да бъдат наистина доволни и продуктивни, трябва да си сътрудничат. Заради тази нужда от сътрудничество инвестираме все повече в офис площи“, коментира Уилям Флойд, директор на публичните политики и ръководните въпроси в Google.

Флойд допълва, че Google иска да предложи на служителите гъвкавостта да работят от дома или от офиса. Сградата в Манхатън, която в момента е на етап строеж, се очаква да отвори врати в средата на 2023 г.

Google често предпочита да купува сгради, отколкото да наема, защото притежаването на площи улеснява промяната им в бъдеще, например преконфигуриране на етажни плочи. „Обичаме да контролираме собствените си площи“, отбелязва Флойд.

Продавачите са две канадски компании – имотната компания Oxford Properties Group, която си партнира с Related Cos. по проекта за бизнес и жилищен комплекс в Hudson Yards, и пенсионният фонд CPP Investments.

През последните години Google разширява офисите си в Ню Йорк и сега има около 12 хил. служители в града – най-голямата работна сила извън Калифорния. Броят им е нараснал спрямо 7 хил. през 2018 г., казва Флойд. Офисите на компанията, някои от които са нейна собственост, а други са наети, са съсредоточени в районите Челси и Хъдсън Скуеър в Манхатън.

Придобиването на St. John’s Terminal затвърждава статута на Google на един от най-големите собственици на бизнес имоти в Манхатън. Компанията плати 2,4 млрд. долара за близката сграда Chelsea Market през 2018 г. и притежава сграда на Осмо авеню, както и офиса Milk Building на 15-та улица. В глобален план към края на юни Alphabet притежава терени и сгради на обща стойност 55,9 млрд. долара, сочи най-новият ѝ тримесечен отчет пред Комисията за ценните книжа и борсите.

Технологичните компании предпочитат Ню Йорк пред по-евтините градове заради големия брой квалифицирани служители и привлекателността му сред работещите младежи. Amazon.com планираше да отвори втора централа в града, но се отказа от плановете през 2019 г., след като субсидиите, които щеше да получи, срещнаха на съпротивата на местни конгресмени. Сделката на Google показва, че епизодът с Amazon не е подкопал привлекателността на Ню Йорк сред технологичните компании.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
1
 
1
преди 3 седмици
Едно любопитно сравнение-горепосочената инвестиция на Гугъл в Ню Йорк е приблизително 3 пъти по-голяма от размера на чуждите инвестиции в България за първите осем месеца на 2021 год( 630 млн евро, или около 750 млн $)

Още от По света
Унгария дава 4 млрд. евро за летището в Будапеща