Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

По света

Имотната империя на Тръмп страда от противоречивия му политически имидж

Приходите от имотите му намаляват, а свободните площи в офис сградите му растат

Имотната империя на Тръмп страда от противоречивия му политически имидж

Снимка: Mark Kauzlarich/Bloomberg

Саркастичният реторичен стил на бившия американски президент Доналд Тръмп и противоречивата му политика му позволиха да овладее ръководството на Републиканската партия. Но същата тактика, която насърчава ревностната политическа лоялност, подкопава бизнеса на Тръмп, изграден около недвижими имоти и сделки за брандиране, благодарение на които той натрупа милиони чрез предоставяне на лицензи за използване на името му, предава Ройтерс.

Приходите от някои от имотите му във високия сегмент намаляват, свободите площи в офис сградите му се увеличават, а кредиторите му предупреждават, че приходите на компанията може да не са достатъчни, за да покрият плащанията по дълговете му. Това показват финансови декларации на Тръмп като президент, документи на Trump Organization, изпратени до федерални агенции, и доклади от компании, които следят финансите на фирми в сферата на недвижимите имоти.

Потенциални наематели в Ню Йорк избягват сградите на Тръмп, за да не бъдат свързвани с бившия президент, казва брокер на недвижими имоти. Организатори на голф турнири изтеглят събития от негови голф игрища.

Вниманието на Тръмп към политическия му бранд все повече изместваше идентичността му като имотен магнат, казва източник с дългогодишен опит в хотелиерската индустрия.

Още по темата

Докато строителният бизнес на Тръмп страда, бившият президент обяви първата си голяма сделка, след като напусна поста си, и тя няма нищо общо с имотите. На 20 октомври той съобщи, че ще създаде социална мрежа, целяща отчасти да му осигури политически форум, след като достъпът му до Facebook и Twitter беше забранен заради щурма на Капитолия от негови привърженици. Двете социални мрежи съобщиха, че Тръмп е използвал платформите им, за да подстрекава към насилие.

Сделката може да се окаже доходоносна за бившия президент независимо дали платформата ще постигне успех. Инвеститори побързаха да купят акции в Digital World Acquisition, публично търгувана SPAC компания, която планира да се слее с новата Trump Media and Technology Group. Книжата на  Digital World поскъпнаха и сега тя е оценявана на около 2 млрд. долара. Новата медийна компания на Тръмп ще има дял от най-малко 69% в комбинираната компания, но бившият президент не е обявил каква е собствеността му в Trump Media.

Тръмп набира пари и за политическата си дейност, като към 30 юни щабът му разполага със сто милиона долара. Той намекна, че отново ще се кандидатира за президент през 2024 г.

Средният син на бившия президент Ерик Тръмп, който е ръководител на Trump Organization, казва, че сега компанията е във „феноменална позиция“. Той посочва рефинансиране на заем за офис сгради в Сан Франциско, което е дало на бизнеса на Тръмп около 162 млн. долара в брой според документи, публикувани от Vornado Realty Trust.

„Имаме огромно количество пари в брой“, отбелязва Ерик Тръмп пред Ройтерс. В имейл говорителка на Доналд Тръмп отрече бизнесът да е пострадал след влизането му в политиката.

„Имотната компания се представя изключително добре и това е видно във Флорида и на други места. Предвид коронавирусната пандемия, която нанесе особено тежък удар на хотелската индустрия, компанията на Тръмп се справя феноменално добре“, отбеляза Лиз Харингтън в имейл.

Но финансови документи показват, че имотният бизнес за Тръмп спада. Приходите от семейните притежания, предимно голф игрища и хотели, пострадаха през 2020 г. заради коронавирусната пандемия. Приходите от хотела му в Лас Вегас, например, са се свили от 22,9 млн. долара през 2017 г. на 9,2 млн. долара през 2020 г. и първите 20 дни на 2021 г., показват финансови декларации на Тръмп.

Бившият президент прави втори опит да продаде наемния договор за Trump International Hotel, който се намира в бивша федерална сграда във Вашингтон, след като не успя да намери купувач за предишната офертна цена от 500 млн. долара. В същото време бизнесът плаща на федералните власти 3 млн. долара годишно за наеми, сочат документи, публикувани по-рано този месец от комисия в Конгреса на САЩ. Документите сочат, че хотелът на Тръмп във Вашингтон е изгубил над 73 млн. долара от 2016 г. насам.

В Ню Йорк името на Тръмп става все по-токсично. Един известен имот, хотелът Trump SoHo в Долен Манхатън, беше ребрандиран на Dominick през 2017 г. През януари властите в Ню Йорк прекратиха наемните му договори за голф игрище, две ледени пързалки в Сентрал парк и увеселителен парк. Тръмп води дело срещу властите в града за неправомерно прекратяване на наемния договор за голф игрището.

В 72-етажен небостъргач на Wall Street, който беше сред най-видите придобивки на Тръмп, проблемите започнаха преди пандемията, но след нея са се задълбочили, сочат данни на компании, които следят имотния пазар. След щурма на Капитолия на 6 януари някои от най-големите наематели на Тръмп са заявили, че анализират дали могат да прекратят наемните договори. Консултант в областта на бизнес имотите казва, че много бъдещи наематели не биха обмислили да се нанесат в сградата заради името на Тръмп върху нея.

Към март 2021 г. заетостта е била 84%, доста под средното равнище от около 89% за офис пазара в центъра на Ню Йорк, казва Майк Бротскол, управляващ директор на компаниятаKBRA Analytics. Наемите, които Тръмп иска, също са по-ниски – между 410 и 450 долара на кв. м при средна цена на пазара от близо 540 долара.

Финансовите резултати на имота се доближават до рискова територия, показват данните.

Още по темата

Експерти смятат, че перспективите за нови брандирани с името на Тръмп имоти са изправени пред много неясноти. Ръководител от хотелската индустрия казва, че предприемачите вероятно ще помислят доста добре преди да сключат нови сделки за брандиране и да сложат името на Тръмп върху имотите си, обезпокоени, че може да изгубят милиони клиенти, които са били разочаровани от бившия президент.

Trump Organization опитваше да позиционира луксозния си хотелски бранд в центъра с две нови марки – Scion в средния ценови сегмент и American Idea за туристи с ограничен бюджет. Компанията се отказа от тези планове през 2019 г. заради трудностите за правене на бизнес в напрегната политическа среда.

Говорителката на Тръмп казва, че са възможни всякакви варианти за бизнеса му. „Обмисляме много, много неща. Но също така имаме предвид и политиката“, отбелязва Харингтън.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от По света
Цените на жилищата в ЕС са се увеличили с 39% от 2010 г. насам