Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Cambridge Analytica е знаела дали човек ще гласува според дрехите, които харесва

Компанията е успяла да анализира данните за модните вкусове на потребителите и да ги свърже с това доколко са либерални или не

Cambridge Analytica е знаела дали човек ще гласува според дрехите, които харесва

Кристофър Уайли. Снимка: Архив Ройтерс

Човекът, който стои зад разкритията за Cambridge Analytica, твърди, че компанията е използвала модните предпочитания на хората, открити във Facebook, за да разработи алгоритми, необходими за таргетирането на потребителите с политически послания, пише Bloomberg.

Още по темата

За първи път, споделяйки примери за анонимни данни, събрани и ползвани от Cambridge Analytica, Кристофър Уайли посочва, че хората, които са изразили интереса си от марката Abercrombie & Fitch са се оказали по-малко предпазливи и по-либерални, a хората, които харесват Wrangler, обичайно са по-консервативни.

По думите на Уайли друга част от данните показва, че потребителите, харесващи списание Vogue и магазините Macy’s, средно са по-либерални и екстровертни. Това е помогнало на Cambridge Analytica да фокусира своето микротаргетиране на политически послания.

Cambridge Analytica се разпадна след разкритията по-рано тази година, че е ползвала потребителски данни от Facebook, които е получила от учен от Университета в Кеймбридж без съгласието на хората. Компанията, базирана във Великобритания, е използвала информацията, за да насочва политическа информация към отделни хора по време на предизборни кампании.

Уайли се включи в конференцията Voices на Business of Fashion в Оксфордшир, Англия. Преди работата си като експерт по данните, той е бил докторант в сферата на модата, с фокус върху модните тенденции. Бившият директор по проучванията в Cambridge Analytica разкри информацията за ползването на данните, което доведе до скандал, свързан и с ролята на компанията в президентските избори в САЩ през 2016 г.

Съчетаването на личния избор (за дрехи например) с моделите за гласуване не е нещо ново, а технологичните компании постоянно събират потребителски данни, от които да се учат как по-добре да продават на хората и на рекламодателите. Самата Facebook има голям екип за проучвания, който прави задълбочени анализи на данни. Тя публикува проучване за изборите, базирано на експеримент, който е провела сред 61 млн. души, за мобилизирането на гласоподавателите да гласуват на междинните избори за Конгрес през 2010 г.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
0
 
1
zap
преди 1 година
Няма профилна снимка
... експеримент, който е провела сред 61 млн. души ?!

Още от Социални мрежи
Snapchat прави постовете на Тръмп по-малко видими