IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

ЕС планира затягане на регулациите на Fаcebook и Gmail

Целта е да се обхванат т.нар. "безплатни" дигитални услуги, които събират големи обеми от потребителски данни

16:33 | 23.03.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Европейският съюз (ЕС) планира да приложи по-строги закони за социалните мрежи и имейл доставчиците като Facebook и Gmail, след като опасенията за опазването на потребителските данни нарастват на фона на скандала с най-голямата социална мрежа в света, предава Ройтерс.

Според документ, разгледан от информационната агенция, властите ще могат да налагат глоби от поне 4% от годишната печалба на компаниите. В момента органите в ЕС могат да налагат само малки глоби, а някои дори нямат право да глобяват фирмите за нарушаване на законодателството за опазване на потребителите.

Това е пресен пример за по-стриктните регулации на ЕС по отношение на технологичните гиганти след данните, че компания за политически консултации е използвала неправомерно данните на 50 млн. потребители на Facebook в рамките на предизборната кампания за президент на САЩ през 2016 г.

Предложението ще разшири обхвата на закона на ЕС за опазване на потребителите данни, като ще включи „безплатните“ дигитални услуги, за които хората предоставят лична информация, вместо да плащат пари – като облачните услуги за съхранение на данни, социалните мрежи и имейл акаунтите.

"Като се има предвид увеличаването на икономическата стойност на личните данни, тези услуги не са „безплатни“, сочи документът, който е разгледан от Ройтерс и ще бъде представен през следващия месец.

Предложението ще даде повече правомощия на самите потребители. Освен това ще изисква страните членки да се уверят, че техните регулатори, отговарящи за опазването на личните данни, ще могат да налагат глоби от поне 4% от годишната печалба в съответствие със закона за защита на данните в ЕС, който ще влезе в сила през май.

Властите в ЕС оказват натиск върху Facebook, Twitter и Google да подобрят своите условия за потребителите от миналата година. Въпреки че промените, които направи Google, бяха определени като задоволителни, тези на Facebook и Twitter само отчасти са взели мерки във връзка с опасенията.

Ако промените бъдат приети от Европейския парламент и страните членки, те ще дадат на регулаторите, грижещи се за опазването на потребителските данни, по-голяма тежест при скандали като Дизелгейт.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:53 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още