Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Софтуер

Calm - първото приложение за медитация, оценено на над 1 млрд. долара

Компанията успя да набере 88 млн. долара във втория си кръг на финансиране

Calm - първото приложение за медитация, оценено на над 1 млрд. долара

Двамата съоснователи Алекс Тю (вляво) и Майкъл Актън Смит в офиса на Calm в Сан Франциско. Снимка: Компанията 

Calm набра 88 милиона долара във втория си кръг на финансиране, което оцени приложението за медитация и спокоен сън на 1 млрд. долара, съобщи компанията.

TPG Growth е водила кръга от серия Б, който е включвал инвестиции от Creative Artists, както и от съществуващи инвеститори - Insight Venture Partners и Sound Ventures на Аштън Къчър. Така Calm вече събра 116 млн. долара. Компанията ще използва парите, за да се разшири в международен план и да инвестира в по-висококачествено съдържание.

Още по темата

Calm умножи приходите си през 2018 г., като компанията успя да генерира приходи за 150 милиона долара. Приложението има над 40 милиона изтегляния в световен мащаб и „доста над“ 1 млн. платени абонати, твърдят от компанията. Част от съдържанието на Calm е безплатно, а част от него е достъпно само за абонати.

„Психичното здраве е нещо, за което хората не говореха доскоро. Но нещо наистина драматично се променя“, пояснява съоснователят и главен изпълнителен директор Майкъл Актън Смит в интервю пред CNBC.

Calm стартира дейност през 2012 г. като приложение за медитация и се превърна в ръководство за сън и отдих. То и приложението за медитация Headspace се възползват от нарастващия интерес и желание на потребителите да инвестират в своето психично здраве и уелнес. Двете приложения се фокусират върху медитацията и т.нар. mindfulness (осъзнаване).

Американците медитират повече от всякога. Около 14% от възрастните казват, че са медитирали през 2017 г. - трикратно увеличение спрямо дела им от 4,1% през 2012 г., се казва в доклад на Националния център за здравна статистика на Центъра за контрол на заболяванията и превенцията. Проучването не дава информация за това какво е предизвикало ръста, но изследователи поясняват пред CNBC, че приложенията за мобилни телефони може да са допринесли за увеличението.

В допълнение към медитацията, Calm намери ниша и в съня. И това не е чудно - един на всеки четирима американци има трудности със заспиването. Неговите истории за сън, които по същество са приказки за възрастни преди лягане, вече имат над 100 милиона слушатели, съобщиха от компанията. Тя е наела известни личности, като Матю Макконъхи, Стивън Фрай и Леона Луис, за да разказват приказките ѝ.

Смит твърди, че Calm иска да се разшири в други страни на други езици.

„Америка е само 4,5% от общото население на света, така че има много други хора, които могат да се насладят на продукта и да помогнат на компанията да расте", казва той.

Calm е най-доброто приложение за здраве и фитнес и 20-о като цяло за iOS, според App Annie, компания за анализ на пазара на приложенията. Headspace е седмото по сваляния приложение за здраве и фитнес и общо на 103-то място в iOS.

Headspace набра 75 млн. долара досега. През миналия юни компанията потвърди, че е оценена на 320 млн. долара. Понастоящем тя генерира приходи от над 100 млн. долара годишно. 

Бумът на двете приложения за грижа за себе си се дължи на една ясна тенденция: т.нар. millenials, родените между началото на 80-те години до началото на хилядолетието, може би са обсебени от грижата за себе си. А това започва да се отплаща на разработчиците на приложения в тази сфера. Apple обяви това за една от ключовите тенденции на 2017 г. и посочи, че “никога преди не сме виждали такъв ръст на приложенията, фокусирани специално върху психичното здраве, осъзнаването и намаляването на стреса”.

Относно това защо е цялата тази лудост по въпросните приложения, отговорът е доста по-сложен.

Някои експерти твърдят, че младите потребители използват информационните източници в интернет, за да научават повече за грижата за себе си. Други посочват, че фактът, че непрестанно сме на линия, заливани от информация, комбинирано с депресивната природа на социалните мрежи, е довело до нарастваща необходимост от подобни инструменти.

Има и други фактори - въпросното поколение сключва брак по-късно, по-бавно си купува дом, а това позволява да има повече време да се фокусира върху себе си. Междувременно стигмата около психичното здраве намалява.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Софтуер
Bloomberg: Служители на Huawei са сътрудничели на военните от години