Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Стил

Печалбата на модната верига H&M продължава да спада, но по-бавно

Компанията е продала повече продукти на пълната им цена и е подобрила маржовете си

Печалбата на модната верига H&M продължава да спада, но по-бавно

Снимка: gettyimages.com

Шведският моден търговец на дребно H&M отчете по-малък от очакваното спад на печалбата преди данъците за първото тримесечие в петък, продавайки повече продукти на пълната им цена и подобрявайки маржовете си, съобщава Ройтерс.

H&M, който е най-големият търговец на дрехи в света след собственика на Zara - Inditex, отчиташе спад на печалбата и натрупване на инвентар през последните години заради забавянето на клиентопотока в ключовите си магазини. Основни причини за това са дигитализацията на сектора, нарастващата конкуренция и твърде бавните реакции спрямо промените в търсенето. 

Още по темата

Печалбата преди данъците на компанията е намаляла за седмо поредно тримесечие през периода декември-февруари до 1,04 млрд. шведски крони (99,8 млн. евро). Това е под сумата от 1,26 млрд. крони преди години, но доста над прогнозата за 708 млн. крони от анкета на Ройтерс сред анализатори.

Сериозните инвестиции на H&M в логистиката, интеграцията на магазините и онлайн развитието, както и анализът на представянето на магазините и брандовете притиска маржовете на компанията.

През първото тримесечие обаче брутният марж се е увеличил до 50,0 процента от 49,9% година по-рано, с което задмина прогнозите за спад до 49,4%.

H&M заяви, че този месец, в периода от 1 до 27 март, нетните продажби са се увеличили със 7% в местна валута.

Намаленията през периода декември-февруари са се свили, а компанията заяви, че очаква да продължат да се понижават и през второто тримесечие.

Продължаващата ни трансформация допринася за по-силни колекции с ръст на продажбите на пълни цени, по-малки намаления и увеличаващи се пазарни дялове“, заяви главният изпълнителен директор Карл-Йохан Першон.

H&M каза още, че намаленията спрямо продажбите са се понижили с около 1,5 пр.п. през първото тримесечие на годишна база.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Стил
Новият отчет на Gap потопи цената на акциите ѝ с 15%