Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Стил

Продажбите на Nike се възстановяват от коронакризата

Компанията отчете добро лятно тримесечие след голям скок на онлайн продажбите

Продажбите на Nike се възстановяват от коронакризата

Снимка: Wei Leng Tay/Bloomberg

Продажбите на Nike са се възстановили през лятното тримесечие, след като по-рано се понижиха по време на коронавирусната пандемия. Добрите резултати са свързани с факта, че нарастващите дигитални продажби са компенсирали спада на приходите в традиционните магазини, пише Wall Street Journal.

Компанията за спортни дрехи заяви, че приходите ѝ са достигнали 10,6 млрд. долара през тримесечието, което завърши на 31 август. Това е с 1% по-малко спрямо същия период на миналата година. Дигиталните продажби обаче са скочили с 82 на сто.

„Това са времена, в които силният може да стане по-силен“, заяви главният изпълнителен директор Джон Донахю в конферентен разговор с анализатори. По  думите му по време на пандемията компанията е спечелила пазарен дял с марките Nike и Jordan и се е върнала към растежа на международните пазари, включително в Китай и Европа.

Новите резултати показват преобръщане спрямо пролетното тримесечие, когато приходите на Nike се сринаха с 38% заради затварянето на търговските обекти. Цената на акциите на Nike нарасна с 9% по време на късната търговия, след като резултатите се оказаха по-добри от очакваното от Wall Street. Книжата се търгуват близо до исторически връх.

Още по темата

Nike твърди, че почти всички от магазините ѝ са били отворени през отчетеното тримесечие, но компанията продължава да отчита по-слаб трафик в търговските си обекти заради пандемията и мерките за сигурност.

Коронавирусът накара Nike и други търговци на дребно да затворят физическите си магазини, правителствата да ограничат пътуванията, а много купувачи да си останат у дома. Въпреки че повечето американски щати постепенно разхлабват мерките си за блокади, наличието на множество нови случаи на Covid-19 пречат на плановете за спокойно отваряне на икономиката на страната.

Същевременно вирусът накара повечето спортове да бъдат спрени. Въпреки това много спортни лиги възобновиха дейността си. Националната баскетболна асоциация (NBA) и Националната футболна лига (NFL) са сред тях. Nike спонсорира и двете.

Nike твърди, че харчи по-малко за маркетинг заради отложените или отменени спортни събития. Това е довело до по-висока печалба, въпреки че брутните маржове са се свили.

За фискалното първо тримесечие нетната печалба е достигнала 1,52 млрд. долара, или 95 цента на акция. Това е близо два пъти повече от прогнозираното от анализаторите от Wall Street според FactSet. През същото тримесечие миналата година Nike е генерирала 1,37 млрд. долара нетна печалба.

В последните месеци компанията продължи да обръща повече внимание на собствените си магазини, на уебсайта и приложеията си. Директните продажби са донесли 3,7 млрд. долара приходи през тримесечието, или с 12% повече спрямо година по-рано. Nike ползва уебсайта и приложенията си за пазаруване, за да пуска ограничени бройки от някои модели маратонки.

Макар че много фитнеси са затворени, пазарът на спортни стоки се радва на силно търсене на по-удобни дрехи, тъй като повече хора работят и тренират в домовете си.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Стил
Ефектът Covid-19, или как пижамите замениха костюмите