IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Какво ще бъде пазаруването на бъдещето?

Данните ще стават все по-важни за търговията на дребно

17:30 | 21.04.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Онлайн светът си взаимодейства с физическите магазини по напълно нови начини, подхранвайки промените в начина, по който хората пазаруват, твърди Кони Чан, партньор в компанията за рисков капитал от Силициевата долина Andreessen Horowitz.

Чан твърди, че търговците на дребно събират повече данни за пазаруващите и техните навици от всякога. Това се случва както онлайн, така и в реалния свят. Този подход им помага да намират най-добрите начини, за да предлагат точните продукти на потребителите, които биха имали интерес от тях.

„Офлайн светът се оптимизира от онлайн света“, коментира Чан по време на конференция в Хонконг.

Чан даде за пример новата концепция на Amazon за магазините Amazon Go, в които няма касиери. Вместо това покупките се следят от сензори и се ползват алгоритми за машинно обучение, за да таксуват купувачите, да ги следят из магазина и да научават повече за техните навици за пазаруване.

Чан очаква магазините да интегрират все повече изкуствен интелект в процеса на пазаруване като цяло.

По думите ѝ в бъдеще търговските обекти ще позволяват на клиентите да сканират продуктите, за да виждат съдържанието и друга информация, а след това ще предлагат други продукти, насочвайки хората между щандовете. Всичко това ще се случва докато се събира и съхранява информация за навиците за купуване на стоки.

Според Чан целта на търговците е „голям, перфектен профил на клиентите“.

Търговците на дребно от години привличат потребителите във физическите си магазини чрез онлайн реклами, купони и други подходи - част от бизнес тактика, наречена „онлайн към офлайн, а Китай вече е стъпка напред в тази посока.

Така например магазините на Walmart в Китай позволяват на клиентите да плащат за стоките през чат платформата на Tencent – WeChat. След това приложението използва данните за навиците за пазаруване, за да дава други предложения.

"За много търговци това са данни, каквито те не са имали преди“, посочва Чан. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:08 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още