От 2015 година се предвиждат две данъчни преференции за семействата с деца. Те се залагат с промените на Закона данък върху добавената стойност, които бяха приети днес на второ четене от парламентарната бюджетна комисия, предаде БТА.
Първата преференция предвижда, че един от родителите в семейство с деца може да намали облагаемата си данъчна основа с 200 лв. за едно, с 400 лв. за две и с 600 лв. за три и повече деца, обясни пред журналисти Людмила Петкова, директор Данъчна дирекция в Министерството на финансите. Тя посочи, че до 2007 г. също е имало подобна преференция и идеята е да се започне с тази първа стъпка и при възможност сумата да бъде увеличена.
Другата преференция, която за пръв път се предоставя, предвижда възможност един от родителите на дете с увреждания да приспадне от годишния си облагаем доход 2000 лв.
В отговор на въпрос Петкова каза, че общият ефект за бюджета от двете преференции ще е около 25 млн. лв.
По данни на НСИ децата в България са около 1,086 млн., но не за всички тях може да се предостави преференцията, защото някои от тях живеят в социални домове, а на други и двамата родители са безработни, коментира Петкова и изчисли, че около 800 - 900 000 деца ще могат да се ползват от преференцията и това ще е средно около 25 лв. за семейство. Данъчните преференции за деца могат да се ползват с подаване на данъчните декларации, поясни Петкова.
Лицата, които са имали минимални доходи през тази година, ще могат да се ползват от данъчното облекчение и да им бъдат възстановени данъците от 10 на сто върху 12-те минимални работни заплати за 2014 г., уточни още Петкова. От началото на следващата година това облекчение отпада, но за тази година то ще бъде изплатено, добави тя.
Облекчението ще може да се ползва чрез подаване на годишната данъчна декларация за 2014 г. Петкова напомни обаче, че ако през годината лицата са получавали някакви допълнителни доходи, освен минималната си работна заплата - например доходи от наеми, лихви и други, включително и командировъчни, те няма да имат право да ползват това данъчно облекчение. Тези, които са положили сезонен труд, ще получат възстановен данък само за месеците, в които са работили.


Спипаха кьоркютук пиян шофьор в Аксаково
WWF: Размерът на популациите на диви животни в света е намалял със 73% за 52 г.
България търси подводен дрон, за да обследва потъналия кораб
Един човек е загинал, а 40 са ранени във "войната" по пътищата у нас
Хороскоп за 9 октомври 2026
Мултифондовете дават възможност на българите информирано да управляват парите си
FROGS е името на новата дългова криза в Европа
Военният риск вдига застрахователните премии за корабите в Черно море с до 5%
Българинът става все по-информиран и премерен при тегленето на кредити
Великобритания ще загуби много повече от пари, ако отстъпи за Манчестър Сити
10 автомобила за лоши пътища
BMW направи полицейско комби с над 700 коня
Инцидент с Rivian показа как не трябва да се зарежда електромобил у дома
Уникално Ferrari Daytona SP3 вдигна тройно цената си за 4 години
Porsche ще съкрати 40% от шефовете и ще вдигне цените
Атанасов: Йотова и Радев са като Тодор Живков - дайте да се снишим, докато мине бурята
Спират шести блок на АЕЦ "Козлодуй" за ремонт
Вижте първите моменти след спасяването на екипажа на ABLE, ударен от дрон край България ВИДЕО
Очаква се геомагнитна буря на 9 октомври
efbet открива нова игрална зала и букмейкърски пункт в кв. Симеоново в София
преди 11 години Хахах, смях в залата. Значи, казвате ще си намаля данъците с 20 лева???? Абе, вие нормални ли сте???? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Данъчната отстъпка е правилен ход и аз също съм го предлагал, основно на маса с чаша в ръка. Има предимство пред това да даваш детски добавки или помощи. Доколкото детските добавки се ползват от родители-роми,които често работят нелегално, то данъчната отстъпка ще се получат от легално работещите (поне единия).Като недостатък се вижда необходимостта да се подава данъчна декларация. По-добре е да се отиграе със автоматично ползване на преференцията при работодателя - той ще приспадне 200 или 400 лв в последните 3 месеца от данъчната основа на съответния родител.Другия момент който не е ясен от статията тази данъчна остъпка всеки месец ли се ползва или само 1 път годишно ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар