Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Bloomberg TV

Няма държавна политика за преход към електромобили, смята експерт

Без данъчни облекчения има условия за експлоатация на вредни за атмосферата автомобили, заяви журналистът Иля Селиктар

гледано: 1337   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

В България липсва помощ от държавата по отношение на обновяване на парка от автомобили с електромобили. В българските държавни и общински органи битува изкривена представа за социална справедливост. С данъчната политика създаваме условия за експлоатация на вредни за атмосферата автомобили. Това коментира журналистът Иля Селиктар в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Той напомни, че освен паркиране в синя зона и няколко зарядни устройства, все още липсва инфраструктура за зареждане на устройствата.

Още по темата

Селиктар смята, че в държавния бюджет трябва да има перо за внедряване на автомобили, отделящи по-малко вредни емисии във въздуха. Той напомни, че в ЕС има програми за обратно изкупуване на автомобили при покупката на нова кола, при които има финансови изгоди за стимулиране на хората.

„Електромобилите са много скъпи, но в България се забелязва тенденция с внасянето на електромобили втора ръка, посочи журналистът.– Плюсът на електромобилите втора ръка е изравнената цена с втора ръка класически автомобили. Минусът е, че старите собствениици се освобождават от тях заради известни страхове по отношение на живота на акумулатора.”

По думите му най-големият разход, свързан с електромобила, е “замяната на неговия акумулатор, който струва около 5-10 хил. евро“.

Журналистът се надява поне Столична община да вземе мерки за облекчаване на експлоатацията на електромобилите за техните собственици.

„Доколко финансово имат възможност държавата и общините да направят програма за подкрепа на внедряването на електроавтомобилите“, риторично попита той.

Иля Селиктар съобщи, че все още над 97% от автомобилите в света са с двигатели с вътрешно горене.

„Има натиск от страна на политиците  и екоорганизациите към намаляване на тяхното участие в транспортта и особено на дизелите особено след скандала „Дизелгейт“, каза той и информира, че големите производители на дизелови двигатели ще плащат сериозни глоби, както и разходите по връщането на пет милиона автомобили в Германия.  

Селиктар обяви, че някои от вносителите на германски коли в България вече пишат писма до собствениците да проверяват по „винт номера“ в специални списъци дали автомобилите им подлежат на ремонт.

Той напомни за идеята на Еврокомисията да се въведе изискване да има квоти за електомобили за самите автопроизводители. Селиктар обясни, че такава мярка в Китай вече работи и там се търгуват такива квоти.

Той е убеден, че промяната на замяна на автомобили с двигетели с вътрешно горене с електромобили ще дойде и в България.

„Забраната вече е анонсирана в Германия и Франция, а в Норвегия улесненията за електромобилите засягат различни облаги, свързани с липсата на данъци, улеснено движение по буслентата, безплатно превозване на фериботите“, посочи той и препоръча политическа воля на българските управляващи за промяна на ситуацията.

Защо само един от виновниците за „Дизелгейт“ в САЩ е в затвора? Какви са изискванията за екологичните характеристики на двигателите с вътрешно горене? Какви мерки трябва да предприемат държавата и общините за по-лесното внедряване на електромобилите? Вижте повече във видеото!

По статията работи: Петя Стоянова

Коментари (15)

   1| 2    
5
 
2
 
15
khao до: KPetkov
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
и като каза държавна подкрепа, дали вчера не излезе статия как 20% от VW са държавна собственост ... а във Франция ще ме светнеш ли как е "експерте" ? Има ли там държавата участие или не ? ... а Италия ?
5
 
2
 
14
khao до: KPetkov
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
че аз в конкретния случай коментирам твоите глyпoсти, не статията. статията съм е коментирал в Но1
4
 
7
 
13
KPetkov до: khao
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Чудно само защо статията се казва "Няма държавна политика за преход към електромобили, смята експерт" и се говори за данъчни облекчения. Не си спомням данъчни облекчения за купуването на нефт от ОПЕК, ама ти си по-напред с икономикса.
4
 
5
 
12
преди 1 седмица
За да имаме държавна и/или общинска политика за закупуването на електрически автомобили, първо трябва да имаме политика за покупката на нови автомобили. Това е все едно до вчера да си имал ВАЗ и утре да си вземеш космически кораб.
В момента старите автомобили са по-замърсяващи, но с по-ниски данъци. Простата логика на данък МПС в момента е - щом имаш пари за нов автомобил, имаш пари и за повече данък. Така НИКОГА няма да се отървем и от трошките, камо ли пък да купуваме електромобили, които даже няма къде да зареждаш!
1
 
9
 
11
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Както писах вече няколко пъти: "предната" държавна политика, подкрепена от еколозите беше да се налагат дизеловите двигатели, защото са много икономични и отделят малко CO2.
Ресзултатите от тея политики бяха доста противоречиви, но никой от политиците и еколозите не си призна, че политиката е била малoумна.
Сега същите мaлoумници, исмислиха нова политика и разни промити глави им пригласят, като си мислят че те са открили топлата вода.
Какво глупoст са сътворили тоя път - ще видим след 10ина години.

Още от Bloomberg TV
Небанковите институции са по-активни при предлагането на потребителски заеми