IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Бавно върви модернизацията на жп линията Септември-Пазарджик

До края на следващата година за жп проекти трябва да бъдат усвоени близо 4 млрд. лева

18:27 | 26.11.14 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Модернизацията на жп линията Септември-Пловдив трябва да завърши до края на следващата година. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Модернизацията на жп линията Септември-Пловдив трябва да завърши до края на следващата година. Снимка: архив Ройтерс

Незадоволително е изпълнението на модернизацията на жп линията Септември-Пазарджик. Това установи транспортният министър Ивайло Московски, който направи инспекция на строителството на участъка. По думите му при строителството на лот 1 са изпълнени около 30% от дейностите. В същото време за летния сезон напредъкът е едва 10 на сто, констатира Московски, цитиран от пресцентъра на министерството.

Той бе категоричен, че е необходима още по-голяма активизация на работата, за да бъде завършен до края на следващата година.

Проектът за модернизацията на жп линията Септември-Пловдив се финансира по Оперативна програма „Транспорт“  и е разделен на три обособени позиции.

Работата по лот 2 на проекта – Пазарджик-Стамболийски, напредва с бързи темпове и изпълнението там вече е достигнало 20%. Министър Московски инспектира и модернизираната жп гара Пазарджик.

„Преди 3 години никой в България не вярваше, че е възможно да се финансира модернизацията на жп гари с европейски средства, а днес всички жители и гости на Пазарджик се радват на новата и модерна сграда“, обясни той. По думите му до края на 2015 г. трябва да завърши и модернизацията на жп гарите в София и Бургас, които също се финансират по ОП „Транспорт“.

При последния лот от трасето – между Стамболийски и Пловдив, са изпълнени около 35% от дейностите. Продължава работата и по изграждането на системите за сигнализация в участъка Септември – Пловдив и телекомуникациите по цялата линия София – Пловдив, като вече са достигнати около 40% физическо изпълнение.

След като цялата линия Септември-Пловдив бъде модернизирана, влаковете ще могат да се движат със скорост до 160 км в час. Същата ще бъде и максималната скорост на влаковете, след като завърши и модернизацията на линията от Пловдив до Бургас. През следващия програмен период до 2020 г. е предвидено да се ремонтира и жп участъкът между Септември и София, за да може да се увеличи скоростта на движение на влаковете.

„Въпреки че няма спрени плащания по ОП „Транспорт“, установявам забавяния на повечето проекти, които инспектирам“, каза министър Московски. Към момента няма опасност от загуба на средства по ОП „Транспорт“ към края на 2014 г., но всички проекти трябва да бъдат завършени до края на следващата година. Само така може да се усвои целият наличен ресурс от близо 4 млрд. лв. Това налага активизация на изпълнителите и бенефициентите, защото до края на 2015 г. трябва да разплатени още около 1,4 млрд. лв., обясни още Московски.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:42 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още