От 1 януари 2016 г. размерът на минималната работна заплата ще бъде 420 лева, съобщават от пресслужбата на кабинета.
С увеличението ще се мотивират търсещите работа и ще се гарантира по-добро задоволяване на потребностите на наетите на минимална работна заплата и техните семейства, посочва се в прессъобщението.
С промяната в размера на минималната заплата се очаква да се намали обхватът "работещи бедни", както и да се генерират по-оживени стопански процеси по линия на вътрешното потребление.
Минималната часова работна заплата става 2,50 лева при продължителност на работното време 8 часа и при 5-дневна работна седмица.
В момента минималната работна заплата е 380 лева. От 1 януари 2017 г. се планира да нарасне до 460 лв.


20 пияни и дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Арестуваха млад мъж с амфети във Варна
2000 машини за вота на 25 октомври са в пълна изправност
Арестуваха 18-годишен варненец с кока зад волана в Шумен
Йотова: Заплахите са пряко следствие от липсата на възможност за мирно уреждане на конфликта
Рядко плаване на танкер в Арктика подсказва за нарастващите проблеми на Русия
Индия търси споразумение за Черно море след атаките край България
Печалбата на Samsung нарасна почти деветкратно след бума при чиповете памет
България скоро може да има фабрика за зелени полупроводници
Тед Сарандос за следващия етап от растежа на Netflix, част 2
Porsche ще съкрати 40% от шефовете и ще вдигне цените
MINI показа нов приключенски Countryman
VW изпече новия си електрически SUV
Легендарният пикап на Пабло Ескобар предизвика спор
Новите коли на BMW вече оценяват шофьорите си
Капитан Калчев: Черно море вече е обявено за зона с повишен военен риск
Днес истинско лято, до 30° на места
Изнасилена и намушкана 18 пъти: Разкриха убийството на 16-годишна близо 50 г. по-късно
"Цар-бомбата" и заплахите на Путин: възможна ли е руска атака срещу НАТО?
преди 10 години ЕЙ ЧЕ ВЕЛИКОДУШИЕ А КЪДЕ ВИ Е ИКОНОМИКАТА отговор Сигнализирай за неуместен коментар