IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Туристическият бизнес и дизайнери решават съвместно за бранд „България“

МИЕ е поставило обсъждането на новото туристическо лого на широка експертна основа

16:27 | 19.06.14 г. 1
Туристическият бизнес и дизайнери решават съвместно за бранд „България“

Художници, графични дизайнери и представители на туристическата индустрия участват в разглеждането и одобрението на десетте нови варианта за туристическо лого на България. Те вече са представени на Министерството на икономиката и енергетиката (МИЕ), където текат дискусиите.

МИЕ е решило да постави обсъждането на новия бранд „България“ на широка експертна основа, преди да се излъчи един от вариантите. Това научи Investor.bg от Анелия Генова, директор „Маркетинг, реклама и информация в туризма” в министерството.

Заместник-министърът с ресор туризъм Бранимир Ботев, представителите на бранша и творческата гилдия дискутират предложените варианти. Засега обаче от МИЕ не посочват срок за крайното решение.

Новите варианти за лого отново са изготвени от рекламната агенция "Пъблисис" (Publicis Mark). До идеята за преработката на логото от компанията се стигна, след като заместник-министърът в началото на годината каза, че ситуацията около бранда е "като в омагьосан кръг", защото министерството не може да си иска парите за изготвянето му обратно.

Припомняме, че изработеният графичен символ, който трябваше да служи за лице на туристическия ни продукт, не влезе в употреба, тъй като не бе приет нито от бранша, нито от творческата гилдия. Включително представители на Съюза на българските художници разкритикуваха графичното и стилистичното оформление на знака. Наред с това бяха открити и нарушения по обществената поръчка за изработването му.

Целта на новото лого е да бъде по-разпознаваемо в световен план и страната ни да бъде асоциирана като атрактивна туристическа дестинация за четири сезона.

Националният бранд беше изработен преди две години за 1,6 млн. лв. по проект, финансиран с европейски средства. Заради проблемите около логото миналата година Министерството на икономиката спря и цялостната разработена стратегия за бранда.

Ралица Жикова, ПР мениджър в "Пъблисис", също каза пред Investor.bg, че към момента няма информация кога новите предложения за лого ще бъдат представени и кога ще бъде избрано едно от тях. „Изборът на новото лого е изцяло в ръцете на министерството, то трябва да прецени и да реши“, коментира тя.

Още в началото на годината бе обявено, че "Пъблисис" няма да получи допълнителни средства за разработката на новите предложения.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:07 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 0
misanthrope
преди 9 години
Абе кви са тия глупости бе, логото не трябва да се харесва на "маститите световно неИзвестни" български дизайнери от гилдията ( на тех няма да им хареса... че някой друг е прилапал 1.6М) а на бургерите и английските алкохолици. А как да се направи такова лого.. ами явно има как, поглеждаме кой прави рекламите на Кока Кола, на Глобул , на немските бири, на ирландското уиски и явно те тоя те знае как да го направи. За 1.6М мисля ще се навие и ще е доволен
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още